11 savjeta za rad od kuće iz prve ruke: kako ostajemo pozitivni i efikasni?

Rad od kuće nisu glamurozne fotografije modela savršenog izgleda zavaljenih u najudobnije stolce i idealno organizirane radne stolove. Rad od kuće su pričljivi ukućani, frižider pun hrane koji nas mami na kraće šetnje do kuhinje, ali i onaj udoban kauč na kojem se uvijek može slatko zadrijemati.

Cijela situacija s koronavirusom i svakoga od nas je zatvorila u svoja četiri zida i moramo priznati da nam je trebalo neko vrijeme da se prilagodimo i organiziramo. Sigurni smo da ima onih koji i dalje ne mogu odvojiti privatno od poslovnog, pa se posao obavlja od izlaska do zalaska sunca i upravo vam zato svaki grizlić donosi po jedan savjet koji mu je pomogao da se što prije prilagodi novonastaloj situaciji. Nadamo se da će pomoći i vama! 😊

1. JUTARNJA RUTINA BEZ MOBITELA

Ukoliko radite od 9 sati, nemojte se probuditi u 8:55 i jedva gledajući uzeti laptop te krenuti raditi. Probudite se ranije i stvorite si jutarnju rutinu koja će vas razbuditi i pripremiti za novi radni dan, ali i za sve izazove koji vas očekuju. Zaboravite na mobitel, a scrollanje i čitanje (pretežito negativnih) vijesti zamijenite kratkom tjelovježbom, kupkom uz glazbu koja će vam podići raspoloženje, jutarnju kavu s ukućanima ili pročitajte poglavlje knjige koja skuplja prašinu.

2. PRESVUCI PIDŽAMU I PRETVORI SE U DAMU

U početku je bilo fora odraditi radne zadatke u udobnoj i mekanoj pidžami, ali je nakon nekog vremena pidžama postala najveći suparnik produktivnosti. Naravno, ne smatramo da morate sjediti doma za laptopom s full makeupom ili u odijelu, ali će i jednostavno nošenje traperica napraviti tu čaroliju i pomoći vam da stvorite radnu atmosferu. Uz to, nikad ne znate kad vam može uskočiti i nekakav sastanak putem kamere, pa je uvijek dobro biti spreman i ne dočekati klijenta ili šefa u pidžami s uzorkom na avokado ili Mickey Mousea.

3. ROKOVI SU JEDNAKO BITNI

Kao i svaki dan u uredu i doma je potrebno imati raspored zadataka kao i rokove za svaki zadatak. Uz to, rokovi će vam pomoći da se suzdržite od brojnih distrakcija koje vam prijete u udobnosti vašeg doma, a koje inače nisu dostupne u uredu. Primjerice, nepospremljeni krevet, Netflix ili najnoviji izazovi na TikToku.

4. POSTAVLJANJE GRANICA S UKUĆANIMA

Ukućanima je nerijetko teško shvatiti da obavljate radne zadatke iako ste doma. Zamolite ih da vas ne ometaju za vrijeme radnog vremena, a slobodno vrijeme prije i poslije posla posvetite upravo njima. Primjerice, prva jutarnja kava može biti prilika za druženje s ukućanima, a nakon posla pronađite zabavnu aktivnost za cijelu obitelj koja će vam dati priliku da se kvalitetno podružite i zabavite.

5. KREVET NIJE MJESTO ZA RAD

Iako rad u krevetu zvuči kao ostvarenje sna, nemojte se zavaliti u krevet. Mekane plahte, jastuci i posteljina će progutati vašu motivaciju i produktivnost. Stoga, odredite mali radni kutak u stanu ili kući, jer ćete se tako lakše koncetrirati na posao. Tako ćete, svaki put kad sjednete u svoj radni kutak, znati da je vrijeme za rad i obavljanje obaveza. Osim toga, na taj ćete način istovremeno paziti na zdravlje leđa i kičme. Osim ako ne odlučite ostati u krevetu ili ležati na kauču.

6. REDOVITO KOMUNICIRAJTE S KOLEGAMA

Komunikacija s kolegama je ključ uspješnog radnog dana za vas, ali i vaše kolege. Iako komunikacija oduzima puno više vremena, nego kad ste okruženi kolegama u uredu i probleme možete rješavati u realnom vremenu, nemojte zapostavljati komunikaciju. Komunicirajte putem aplikacija, telefonskih poziva ili kamere kako biste bili brzi i efikasni. Provjerite možete li podijeliti posao, jer ćete na taj način nekome pomoći, a sebi popuniti vrijeme.

7. KRATKA PAUZA ZA RAZBISTRITI UM

Nemojte zaboraviti na pauzu, ali isto tako pazite da se rad od doma ne pretvori u jednu veliku pauzu od 8 sati. Uzmite kraće pauze svakih sat vremena kako biste se razgibali, prošetali, nahranili kućnog ljubimca ili jednostavno skakali i plesali po stanu. Na taj ćete se način razgibati, smanjiti razinu stresa i osjećati bolje i spremnije da nastavite s poslom. Pronađite nešto što vam odgovara, ali svakako se odmaknite od ekrana i protegnite noge.

8. DUGA PAUZA ZA NOVE STVARI

Mnogi su odlučili vrijeme izolacije iskoristiti za pronalaženje novih talenata i hobija za koje prije nisu imali vremena. Nakon par sati rada uzmite dužu pauzu od pola sata do 45 minuta i isprobajte novi recept ili iznenadite nekog od ukućana i pripremite im najdraže jelo. Uključite se u yoga izazov i svaki dan u pauzi odradite jedan dan izazova. Razmislite što ste oduvijek htjeli raditi, ali niste imali vremena. Možda je baš vaša duža pauza ujedno i prilika da stvorite zdrave navike i krenete raditi nešto što ste uvijek željeli.

9. MOTIVIRAJTE SE

Nakon svakog većeg odrađenog zadatka se počastite desertom, omiljenom čokoladicom ili nečime što volite. Oprez: nemojte varati i častiti se nakon svakog pročitanog maila.

10. KAVA, KAVA I JOŠ MALO KAVE

Kava je većini ljudi napitak kojim ulaze u novi dan, a još je više onih koji ne mogu izbrojati broj popijenih šalica kave na prste jedne ruke. Svakako pratite koliko ste kava popili, jer previše kave nije dobro ni za zdravlje ni za koncentraciju. Isto vrijedi i za hranu. U uredu je teže imati na raspolaganju maslac od kikirikija na žlicu, a doma nam je i frižider pun hrane nadohvat ruke. Jedite manje obroke i lakšu hranu, a u pauzama grickajte orašaste plodove i voće koje će vas držati koncentriranima na posao.

11. RADNO VRIJEME I SLOBODNO VRIJEME

Radni dan započnite popisivanjem zadataka koje morate obaviti taj dan i prvo odradite zadatak koji je najteži i koji zahtijeva najviše vremena. Tijekom dana ćete križat stvari s liste, a to će vas dodatno motivirati da dovršite sve zadatke s liste. Nema ljepšeg osjećaja od prekriženog zadatka na listu papira, zar ne?

Većina ljudi ima problem s odvajanjem privatnog i poslovnog vremena kad rade od doma. Naša je preporuka da na kraju dana sumirate što ste sve obavili taj dan: pogledajte to do listu, upišite sate ili odradite kratki konferencijski poziv s kolegama. Zatvorite laptop i prepustite se slobodnom vremenu sa svojim ukućanima ili pogledajte novu seriju na Netflixu o kojoj svi pričaju.

Share on Pinterest

Krizna komunikacija tvrtki koje su prve na udaru posljedica pandemije – aviokompanije

S obzirom na širok spektar načina na koje se može pojaviti kriza, teško je odrediti službenu definiciju krize. Ono što je svakom kriznom događaju zajedničko jest da se radi o negativnom događaju koji može ugroziti sigurnost ljudi, okoline i proizvoda te narušiti ugled organizacije. Za vrijeme krize onemogućeno je normalno obavljanje uobičajenih djelatnosti na određeno vrijeme, a ono što je ključno jest komunikacija s javnosti. Uzroci krize mogu biti razni, a najlakše ih je podijeliti na unutrašnje i vanjske.  Na vanjske uzroke je gotovo uvijek nemoguće utjecati, a u ovom slučaju osvrnut ćemo se na krizu nastalu zbog vanjskih uzroka – epidemiju virusa Covid-19, koja je nedavno proglašena pandemijom. Ona sa sobom donosi mnoštvo restrikcija i pravila za sve pogođene zemlje svijeta. Potrebno je donositi nesvakidašnje promjene, kako u životima pojedinaca, tako i u poslovanju organizacija ili poduzeća.

Veliku ulogu u širenju zaraze imaju mjesta s velikom cirkulacijom ljudi. Na zračnim lukama ta je cirkulacija posebno izražena te se radi o ljudima iz raznih dijelova svijeta koji s lakoćom mogu prenositi zarazu. Upravo je zbog toga potrebno poduzeti mjere kojima bi se to moglo spriječiti. Iako je teško zamisliti naglu promjenu u mogućnosti kretanja koje je iznimno razvijeno diljem svijeta, ovakve situacije zahtijevaju posebne odredbe.

Potražnja za letovima sama po sebi drastično je pala, što se odražava na poslovanje aviokompanija. Zbog smanjene potražnje, ali i zbog nametnutih restrikcija, aviokompanije su smanjile količinu letova te se za određene destinacije potpuno ukidaju linije, pa ne čudi da se očekuje pad prihoda do čak 113 milijardi dolara, kako tvrdi International Air Transport Association.

Kako bi se njihovim korisnicima olakšalo praćenje cjelokupne situacije i potaknulo razumijevanje potrebnih ograničenja, osim službenih web stranica, aviokompanije koriste društvene mreže za komuniciranje razvoja situacije. Primjerice, Qatar Airways, Turkish Airlines, Air France, Royal Dutch Airlines, Delta, Emirates Airline i drugi putem Twittera komuniciraju sa svojim korisnicima pritom prenoseći bitne i edukativne poruke o načinu ponašanja putnika tijekom epidemije. Delta je objavila video s uputama i koracima koje poduzimaju kako bi osigurali sigurnost putnika od check in-a do slijetanja te video koji opisuje sustav filtriranja zraka za smanjivanje opasnosti udisanja zaraznih čestica u zrakoplovu. Putem Twittera ažurno informiraju korisnike i za svaku informaciju prilažu poveznicu na kojoj se može saznati više o samoj temi, a na retweetove odgovaraju mogućnošću privatnog razgovora. Također, velik broj aviokompanija ukinulo je naknade za promjene letova, što je dobar potez za zadržavanje vjernosti putnika.

No, s obzirom na ozbiljnost situacije i razmjer promjena, općenito informiranje nije dovoljno. Potrebna je neometana i lako dostupna komunikacija s pojedinačnim korisnicima i razrješavanje njihovih problema. Neke aviokompanije još uvijek nisu omogućile dostupnost vitalnih informacija za putnike na zadovoljavajućoj razini. Velik broj kompanija bori se s teškoćama procesiranja velikog broja upita korisnika u vezi s promjenama rasporeda letenja i ukidanja letova. Na društvenim mrežama mole pratitelje da imaju razumijevanja za duže čekanje na odgovor. Lufthansini korisnici na Twitteru izražavaju nezadovoljstvo jer danima ne mogu dobiti korisničku službu te na telefonskim linijama čekaju po nekoliko sati. Neki korisnici Air Francea tvrde da je kompanija ukinula telefonske linije te da im sustav ne dopušta online promjenu leta. U situacijama poput ove iznimno je važno organizirati centar za korisničku podršku većeg kapaciteta, kako bi se problemi putnika rješavali u kraćem roku. Također, ukoliko se ukidaju letovi u i iz određenih područja, potrebno je takve informacije bolje komunicirati na društvenim mrežama, koje su vidljivije korisnicima nego sama web stranica. Aviokompanije za sada nisu dovoljno komunicirale koji se letovi i za koja područja otkazuju.

Bitno je razvijanje što pozitivnijeg stajališta prema nastaloj situaciji, prilagođavanju poslovanja sukladno očekivanju okoline i mogućnostima te komuniciranju točnih i potpunih činjenica. Informiranost i mogućnost kontakta u ovakvim je situacijama za svakog korisnika najbitnija.

Share on Pinterest

ŠTO SE KRIJE IZA SVE VEĆE POPULARNOSTI VLOGOVA I PODCASTA?

Vlogging ili video blogging jedna je od najbrže rastućih strategija dijeljenja sadržaja na webu. Više od 44 % svih korisnika interneta svaki mjesec gleda vlogove.

Kada govorimo o vlogovima, zapravo govorimo o videozapisima kroz koje pojedinci ili organizacije „pričaju priče“ svojim gledateljima. Cilj vloggera je podučiti publiku nečemu, prezentirati im neki proizvod ili uslugu ili im jednostavno pružiti nekoliko minuta zabavnog sadržaja.

Da bi vlog bio zanimljiv publici i privukao njihovu pažnju, vlogger mora biti uvjerljiv u onome što prezentira, a sadržaj vloga kvalitetan i interaktivan zbog sve veće konkurencije. Naime, na YouTubeu se u jednoj minuti objavi više od 300 sati videozapisa. Upravo je zbog toga jedna od najvećih prednosti vloga intenzivnija interakcija s publikom. Na vlogu vas svi vide, lakše se mogu povezati s vama, pogotovo ako ste vedra i pričljiva osoba, ljudi će to prepoznati i zainteresirati se za vaš videozapis. Istraživanja su pokazala da ljudi sve više uživaju u gledanju video sadržaja, a manje u čitanju blogova. Sve društvene mreže potiču svoje korisnike da objavljuju video sadržaje na njima kako bi pridobili što više publike. Ako je vlog zabavan, ima 70 % veću šansu za dijeljenje na društvenim medijima. Jedna od prednosti vloga je i ta što će kod kupaca izgraditi povjerenje. Naime, vlogger će kroz priču pokazati koliko je neki proizvod ili usluga dobra. Vlogove gledaju uglavnom mlađi ljudi te se vloggeri najviše obraćaju onima od 16 do 35 godina. Kada su u pitanju proizvodi koji se prezentiraju putem vloga, kozmetički proizvodi su na prvom mjestu.

Još jedna od prednosti vloga je i ta što se snimljeni videozapisi nalaze na YouTubeu. Zadnjih je nekoliko godina YouTube postao veći od bilo koje pojedinačne američke kablovske stanice. YouTube svakodnevno dosegne velik broj ljudi te se zbog toga vlogovi lako dijele i distribuiraju širom svijeta. Upravo zato vlogovi su danas iznimno popularni kod youtubera. Oni kroz vlogove prikazuju svoje svakodnevne aktivnosti, kako provode svoje slobodno vrijeme, čime se bave, koje proizvode i usluge koriste, rade recenzije tih istih proizvoda, odgovaraju na pitanja koja im postavljaju njihovi pratitelji. Ovisno o vrsti youtubera razlikuju se i teme vlogova. Pa tako postoje beauty vloggeri, food vloggeri, travel vloggeri, gaming vloggeri. Snimaju se i videi poput makeup tutoriala, questions and answersa (Q&A), haulova, meet upova, različiti izazovi kao što su sing anything challenge, no mirror makeup challenge, mukbangs, life updates, my top five, top ten, vlogmasi… Najbolji YouTube vloggeri imaju milijune pretplatnika. Tako na primjer YouTube zvijezda Casey Neistat ima 11,9 milijuna pretplatnika. Zanimljivo je da je to tri milijuna više pretplatnika od kanala CNN-a koji ima 8,6 milijuna.

Neistat je dnevne vlogove na YouTubeu počeo objavljivati 26. ožujka 2015. Jednom je prilikom izjavio da njegovi vlogovi prikazuju stvarni život u kojem se svatko može pronaći. Posebno popularni videozapis bio je bordanje na ulicama New Yorka tijekom snježne mećave koja je zahvatila SAD. Video je u roku od samo 24 sata prikupio 6,5 milijuna pregleda na YouTubeu. Također jedan od gledanijih vlogova bio je onaj u kojem Neistat potiče svoju publiku da na predsjedničkim izborima u SAD-u svoj glasu daju tadašnjoj demokratskoj kandidatkinji Hillary Clinton. Video je ubrzo nakon objave pogledalo više od 5 milijuna ljudi. Kroz svoje vlogove Neistat na jednostavan i ležeran način prikazuje svoju svakodnevicu, koja otkriva njegovu osobnost i pristup životu, zbog čega se gledatelji iznova vraćaju njegovim kreativnim video sadržajima.

Uz objavljivanje vlogova Neistat i njegova supruga Candice Pool pokrenuli su i podcast naziva Couples Therapy u kojem razgovaraju o usponima i padovima u braku, prijateljstvu, roditeljstvu i životu pod reflektorima.

Uz vlogove internetski se korisnici sve više okreću i podcastima. Riječ je zapravo o zvučnoj verziji vloga, platformi koja nam omogućuje da se povežemo s publikom kroz priču i izgradimo povjerenje s njom. Da je podcast neprestano rastući medij, govori i podatak da se broj ljudi koji redovito slušaju podcaste udvostručio od 2008. godine. Kako bi podcast postao uspješan, publiku morate očarati isključivo glasom i temom. Sposobnosti pripovijedanja moraju biti snažne i dobro promišljene u ovom formatu, posebno je to važno kod podcasta koji imaju samo audio zapis. Mnoga poduzeća privlače klijente podcastima. Činjenica je da je samo u 2015. godini oko 90 milijuna ljudi poslušalo neki podcast. Dok je 2019. godine više od polovice Amerikanaca slušalo podcast što je čak 45 % više u odnosu na godinu prije.Sjajna je stvar kod podcasta da ih možete slušati bilo gdje. Otprilike 26 % odraslih Amerikanaca sluša podcaste tijekom vožnje, vjerojatno putem svojih pametnih telefona i/ili Bluetootha.

Danas postoji više od 750 000 različitih podcasta. Teme koje pokrivaju različite su te se kreću od komedije do poduzetništva. Njihova je glavna prednost u tome što su pristupačniji i jednostavniji za proizvodnju. Uspješnost podcasta provjerit ćemo tako što ćemo vidjeti koliko pretplatnika ima naš kanal i praćenjem preuzimanja svake epizode.

Kako bi privukli publiku, sadržaji podcasta, kao i vlogova, moraju se redovito stvarati jer ih slušatelji redovito očekuju. Podcasti su danas postali održivi medijski i marketinški kanal pa se može reći da kada govorimo o podcastima s velikim brojem preuzimanja i velikom slušanošću zapravo govorimo o mainstream mediju. U prilog tome govori i podatak da je Spotify kupio Gimlet Mediu za 340 milijuna dolara. To je usluga za jednostavnu proizvodnju, distribuciju i unovčavanje podcasta koja proizvodi podcaste kao što su Reply All i Homecoming. Reply All narativni je podcast o internetu koji je započeo s emitiranjem 2014. godine. U podcastu voditelji PJ Vogt i Alex Goldman na orginalan način istražuju suvremeni način života i otkrivaju metode kako ga preživjeti. Podcast mjesečno posluša više od 5 milijuna korisnika. Čini se da se Spotify proširio s glazbenog i na audio posao.

Podcasti su danas prerasli zvuk. Objavljuju se i na drugim medijskim kanalima. Tako je 2 Dope Queens postao show na HBO-u, a Homecoming se razvio u seriju u kojoj glavnu ulogu ima Julia Roberts. Serija se prikazuje na Amazon Primeu. Homecoming je američka psihološka thriller web televizijska serija zasnovana na istoimenom podcastu koji su stvorili Eli Horowitz i Micah Bloomberg. Homecoming podcast zapravo je psihološki thriller u dvanaest epizoda u kojem slušatelji prate život i rad socijalne radnice, njezinog ambicioznog nadzornika te vojnika koji se želi vratiti civilnom životu. Naracija je postignuta kombinacijom zanimljivih i iznimno napetih telefonskih poziva, terapijskih sesija i slušnih razgovora. Dok je cilj 2 Dope Queens podcasta predstaviti različite kategorije ljudi i ljude različitog podrijetla pa tako podcast sadrži žene komičarke, komičarke koje nisu isključivo bijele rase i LGBT komičarke. Svaka epizoda sadrži tri gostujuće komičarke. Pitanja o kojima se raspravlja u podcastu uključuju rasu, spol, seks i ostale ne toliko ozbiljne teme.

U odnosu na vlog u kojem se pojavljuje samo jedna osoba koja gleda u kameru i na taj način komunicira sa svojom publikom, podcast je više razgovor, to jest intervju između dvije ili više  osoba, svojevrsna verzija talk showa kao što je nekad bio popularni The Oprah Winfrey Show.

Na temelju onoga što se trenutno događa u podcastingu i vloggingu za očekivati je da će u budućnosti još više kompanija ući u svijet podcasta i vloga, da će kreativci imati na raspolaganju više novca za njihovu izradu, a time i proizvoditi kvalitetniji sadržaj te da će se tehnologija još više razvijati.

Share on Pinterest

Kako kvalitetno i efikasno objasniti dizajneru što želite?

Dizajn je važna stavka u stvaranju identiteta branda. Komunikacija između klijenta i dizajnera igra veliku ulogu u ostvarenju konačnog cilja, a to je dizajn koji klijenta ističe prepoznatljivošću te odvaja od ostatka konkurencije. Proces dizajna podrazumijeva određene korake, a nužno je da klijenti i dizajneri komuniciraju te jasno izraze svoja mišljenja, ideje i stavove. Nadalje, bitno je imati povjerenje. Dizajneri su profesionalci koji će svoj posao temeljito i učinkovito odraditi ukoliko klijenti vjeruju u njih. Rezultati će tada biti vidljivi. Kako bismo detaljnije objasnili proces i komunikaciju između klijenta i dizajnera, podijelit ćemo ga na četiri stavke. Smatramo kako će ovaj vodič pomoći našim trenutnim, ali i budućim klijentima da ostvare svoju viziju i ubrzaju proces izrade željenih materijala.

  • Razumjeti važnost dizajna

Proces dizajniranja podrazumijeva određene korake koji se moraju proći kako bi se ostvario cilj. Glavni je cilj stvoriti jedinstven izgled koji prati trendove te odvaja klijenta od ostatka konkurencije. Budući da svaki dizajnirani materijal predstavlja klijenta, dugotrajan je i stvara prepoznatljivost, važno je osigurati dovoljno vremena za ideje. Dizajn je jedan od načina komunikacije s publikom, a ima svoju poruku i ciljeve. Mora biti primjeren okruženju, prenijeti pravu poruku, a za to treba vremena.

  • Komunikacija i prijenos ideje

Tijekom procesa izrade, bitno je održavati komunikaciju jer se ideje ponekad mijenjaju „u hodu“. U tom slučaju, mora se uzeti u obzir produljenje vremena izrade, veća novčana naknada, dulje čekanje, a na kraju je moguće da klijent ne bude zadovoljan konačnim rezultatom. Prije pokretanja procesa dizajniranja, potrebno je sjesti i pokušati što bolje definirati klijentove želje. Nužno je i navesti što više primjera konkurencije. Zašto konkurencija? Bitno je istražiti i vidjeti što radi dobro, što se može unaprijediti, a što ukloniti. Predlaganje ideja od strane klijenta, ali i dizajnera je nužno kako bi se postigao dogovor.

  • Povjerenje u dizajnera

Važno je napomenuti kako se promjena ne treba bojati jer su one dio procesa. Povjerenje je ključ uspjeha. Prilikom izrade dizajna treba znati što je u trendu, koji vizualni elementi se isplate koristiti, kao i značenje određenih boja i koji je općeniti ton komunikacije, jer dizajn često dolazi u paru s ostalim alatima i strategijama tržišnih komunikacija. Valja napomenuti da nekad i male promjene mogu preoblikovati raspored ili ton dizajna.

  • Rezultat i budućnost

Dobar dizajn nekog materijala rezultira uspjehom brenda, a ujedno ga odvaja od konkurencije. Jednom kada imate jedinstveni vizualni jezik, on je dio vaše budućnosti. Na taj način brend povećava svoju vidljivost i prepoznatljivost.

Nakon čitanja objave, vjerujemo kako je lakše razumjeti što dizajneri i klijenti žele i trebaju učiniti kako bi došli do što boljih rezultata. Bitno je razumjeti da je komunikacija važan dio dizajna kako bi se znalo što klijent želi. Treba izraziti ideje i mišljenja, kako određeni brend vidi sebe, za koje boje smatra da nose poruku brenda te koji elementi predstavljaju viziju. Moglo bi se reći da dizajner služi kao moderator ideja te osoba koja pazi da ideja bude suvremena i aktualna.

Share on Pinterest

Što stoji iza objave na društvenim mrežama?

Sean Gardner, jedan od najvećih svjetskih eksperata za društvene mreže, jednom je prilikom rekao da ukoliko želite opstati, morate biti prisutni na društvenim mrežama. Po njegovom mišljenju, društvene mreže nisu samo aktivnost, već investicija dragocjenog vremena i sredstava.

Za kreativne ideje zaista treba vremena – i kada su dio posla i kada o njima promišljate u slobodno vrijeme. Uzmimo za primjer kreiranje i objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama, koje iziskuje određeno vrijeme, iako je uvriježeno mišljenje da su za jednu objavu dovoljne samo tri minute. Potrebno je puno više jer se radi o procesu u kojemu je svaki dio bitan. Jeste li razmišljali o tome koliko samo sadržaj mora biti privlačan i zanimljiv da bi korisnik uopće pročitao određenu objavu te reagirao na nju? Stoga je u ovom procesu jako važno postaviti dobre temelje, odnosno odabrati pravu osobu ili tim koji će kreirati strategiju za društvene mreže i koji će biti zadužen za njihovo vođenje. Kada odaberete pravi tim, drugi korak na tom putu su ciljevi. Pri kreiranju komunikacijske strategije za društvene mreže potrebno je definirati ciljeve prema kojima će se osmisliti sadržaj.

Ciljevi strategije za društvene mreže mogu biti povećanje brand awarenessa, predstavljanje usluga i ponude (proizvoda), dopiranje do ciljane publike te poticanje korisnika na interakciju ostavljanjem recenzija o proizvodima, objavljivanjem fotografija i storyja uz spominjanje profila.

Svaki od navedenih ciljeva isprepliće se s onim drugim ukoliko je strategija kvalitetno i detaljno razrađena, a ciljevi precizno definirani. Kontinuirana i proaktivna komunikacija na društvenim mrežama kojom se ojačava prepoznatljivost, svijest i imidž određenog proizvoda, doprinosi povećanju brand awarenessa.

U cijelom procesu najvažniji je sadržaj, koji treba biti bogat i raznolik, jer objave usmjerene isključivo na prodaju mogu zasititi korisnike. Stoga je bitno pratiti trendove i stalno smišljati nove kreativne ideje kojima ćemo ostvariti zadane ciljeve.

Smišljanje objava za društvene mreže počinje mjesečnim uredskim brainstormingom. Grizli team okupi se i svatko ima priliku iznijeti svoje kreativne ideje u skladu s aktivnostima i smjernicama određenog klijenta. Saslušamo svaku ideju i trudimo se ne kritizirati one koje se čine nemoguće i ‘sulude’ jer se često upravo u njima krije nešto zanimljivo, kreativno, s dodanom vrijednošću za klijenta.

Zatim slijedi osmišljavanje sadržaja i načina njegove prezentacije te prilagodba za različite kanale – Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter. Za svaki od kanala smišljamo različite copyje, slike, vizuale i hashtagove. Prije nego što se sadržaj objavi, obavezno provjeravamo pravopis. Nakon objave slijedi praćenje reakcija. Na društvenim mrežama potrebno je poticati  korisnike na interakciju. Ponekad je dovoljno postaviti lijepu fotografiju i/ili pitanje u copyju, ali cilj komunikacijske strategije je dodatno obogatiti i kreirati interaktivan sadržaj – od posebnih vizuala do video sadržaja. Korisnici se mogu aktivirati na različite načine od interaktivnih vizuala preko nagradnih natječaja do anketa. Primjerice, ako u prosincu objavimo vizual na koji korisnici reakcijom mogu pokazati koji ih mirisi ili začini podsjećaju na Božić ili pak koje jelo im je najdraže.

Posljednji korak u ovom procesu je analitika. Na kraju svakog mjeseca šaljemo klijentima report koji sadrži informacije o tri stavke – awareness, engagement  i users. I naravno, kontinuirano pratimo najnovije trendove jer smo tako uvijek korak naprijed i razmišljamo na “out of the box” način. A na taj način rađaju se najoriginalnije ideje.

Share on Pinterest

Instagram kao osobni blog – kako je kratak opis zamijenio klasične web tekstove

Microblogging se pokazao kao efikasna strategija u zadržavanju pažnje korisnika društvenih mreža. Riječ je o dodavanju bogatijeg opisa objavama jačeg vizualnog karaktera na društvenim mrežama, nasuprot usputnoj objavi fotografije na Instagramu s par lijenih emotikona. Pisanje kraćih tekstova koji nadopunjuju objavu čitatelju daje uvid u namjeru fotografije, bez obzira na njen sadržaj. Na ovaj način prenosimo željene novosti, činjenice i poruke bez pisanja gomile teksta kojeg će malo ljudi pročitati. Iz vlastitog iskustva, i poslovnog i privatnog, možemo zaključiti kako je „kratko i slatko“ najbolja smjernica za pisanje opisa.

Kombiniranje interesantnog vizuala s kratkom zanimljivom pričom recept je za privlačenje, ali i zadržavanje pažnje. Navedeni koncept najbolje funkcionira na Instagramu i Facebooku zbog konačnog izgleda objave, primjerice, iako Instagram pruža mogućnost opisa do 2200 riječi, prikazuju se samo tri retka s opcijom „more“ za prikaz ostatka teksta. Možemo računati da veliki dio korisnika to neće učiniti, stoga je potrebno krenuti s glavnom, ključnom misli koja može privući pažnju. Konkretno, slika s plaže je zanimljivija ako odmah „priznate“ da ste pet minuta kasnije stali na ježinca.

Ključan dio vođenja bloga interakcija je s publikom. Instagram algoritmi objave s visokim engagementom (komentarima i lajkovima) guraju prema vrhu, stoga je važno objavu učiniti interaktivnom – postavljanjem pitanja, dijeljenjem mišljenja ili savjeta. Originalan i zanimljiv sadržaj presudan je u stvaranju i zadržavanju pažnje korisnika koji je slučajno vidio neku objavu te njegovu evoluciju iz prolaznika u pratitelja. S druge strane, može se preporučiti uporaba barem pet hashtagova kako bi se objava približila korisnicima koji vas (još!) ne prate. Preciznim hashtagovima objava se pozicionira na „search“ i „discover“ segmente Instagrama i prikazuje široj publici. Ukoliko je moguće, valja označiti i lokaciju, budući da diže engagement objave za čak 70%.

Korištenje opisa kao microbloga stvara prisnost s pratiteljima i ističe ljudske strane profila kojeg vidimo na malom ekranu. Vizual se koristi i kao referenca na trenutno stanje uma ili mantru koja se slikom prenosi, a opis otvara mogućnost dijeljenja stavova, misli i sitnica iz života pratiteljima kroz pričanje priče, kao i priliku stvaranja pozitivne slike brenda ili osobe. Pritom, znati kakav sadržaj se sviđa našem preferiranom čitatelju najlakši je put do uspješne komunikacije. Upoznavanje s karakteristikama i potrebama publike pojednostavljuje pisanje efikasnog opisa što rezultira većim engagementom i općenito jačim prisustvom na mreži. Poticanjem interakcije u tekstu čitatelje se poziva na izravno sudjelovanje u sadržaju, pa se na taj način doprinosi engagementu i općenitoj popularnosti objave, odnosno Instagram profila.

Na taj se način stvara imidž i niša Instagram profila koji djeluje kao microblog – privlači publiku po ukusu brenda ili osobe, bez da ih se opterećuje velikom količinom teksta. Naravno, budući da nismo svi Agatha Christie, kratke opise moguće je obogatiti pokojim emotikonom i olakšati si stvaranje karaktera ili osjećaja u objavi. Najbolja ocjena jeste li na dobrom putu s vašim microblogom jesu reakcije pratitelja (pa i izostanak istih).

Share on Pinterest

NA DRUŠTVENIM MREŽAMA NIŠTA NIJE SIGURNO, OSIM PROMJENE

Imam super copy, ali se ekipa ne tagira u komentarima. Slika je savršena, ali više lajkova na Instagramu ima mačka moje frendice. Zašto? Svi community manageri su se barem jednom ovo zapitali, dok nisu shvatili da rješenje leži u promjeni. Konstantna promjena algoritama i aktualna zbivanja utječu na interese potrošača, a naš je zadatak neprestano istraživati najnovije trendove i pronaći one na koje publika najbolje reagira. Ovo su neki koji funkcioniraju u našem brlogu:

PRVIH POLA SATA OD OBJAVLJIVANJA JE NAJVAŽNIJE

Hoće li vašu objavu vidjeti 50 ili 500 korisnika ovisi o angažmanu koji objava ostvari u prvih pola sata od objavljivanja. Uzmimo za primjer Instagram čiji algoritmi rade na principu angažmana. Odmah po objavljivanju, objava će biti prikazana malom broju korisnika. Ako objava u prvih nekoliko minuta postigne dobre rezultate, ona će ostati pri vrhu naslovne strane i tako ostvariti veći doseg. Zato lajkajte i komentirajte objave slične vašoj. Instagram broji gotovo milijardu korisnika, zanemarite li objavu u ovome vremenu, očekujte da će ostati nezamijećena.

DRUŠTVENE MREŽE NE TRPE LINKOVE

U interesu platforme je da što više korisnika ostane na platformi, dok je u vašem povećati broj posjeta na web stranici. Objava koja sadržava link bit će prikazana manjem broju korisnika, stoga će i angažman na objavi biti znatno manji. Kako pomiriti ove dvije strane? Vrlo je lako, posebno kada govorimo o LinkedInu. Izbjegavajte direktne izlazne linkove i uredite ih kao tekstualne. LinkedIn pruža mogućnost da objavu uredite nakon objavljivanja. Link zalijepite u komentar objave, a zatim ga pomoću opcije „copy link to comment“  prebacite u tijelo objave. Rezultat je povećanje dosega objave od 100% do nevjerojatnih 200%, jer algoritmi vašu objavu neće prepoznati kao prijetnju.

UPOZNAJTE SVOJU PUBLIKU I NEKA ONA UPOZNA VAS

Svjesna sam da zvuči kao klišej, ali nije. Danas nije dovoljno pratiti u koliko sati je vaša publika najaktivnija i koliko vremena provodi na društvenim mrežama. S druge strane, nije dovoljno niti da vaša publika poznaje vaše proizvode ili usluge, već da poznaje vas. Saznajte koje su vrijednosti koje vaša publika cijeni, što ih čini sretnima. Upoznajte svoju publiku s vrijednostima koje stoje iza vas i zaposlenika pričajući priče. Vjerujemo da je vaš proizvod jedinstven, pouzdan i kvalitetan, ali iza svakog proizvoda stoje zaposlenici, osobe koje su u njega uložile svoje vrijeme, znanje i trud. Uostalom, storytelling je trend koji ne jenjava, iskoristite ga.

BUDITE AKTIVNI

Razlikujte medije od društvenih medija. Mediji su televizija, radio, novine i uz informiranje, jedna od njihovih osnovnih zadaća je oglašavanje. Društveni mediji u nazivu nose svoju temeljnu odrednicu. Društvene mreže su most koji vaše poslovanje povezuje s publikom, stoga budite interaktivni. Komunicirajte, odgovarajte, družite se s vašom publikom i zapamtite da je bolje ne imati društvene mreže uopće, nego ne biti aktivan na njima.

VIDEO, VIDEO… JESMO LI SPOMENULI VIDEO?

Nedostatak vremena, gubitak koncentracije ili jednostavna činjenica da publika ne želi čitati dugačke tekstove idu u prilog video sadržaju. Prema nedavnom američkom istraživanju, minuta video sadržaja vrijedi više od 1.8 milijuna riječi. Obratite se pojedincu kojemu je namijenjen vaš proizvod, kreirajte sadržaj kojemu će se on vraćati s ciljem da pročita nešto novo i potaknite publiku na oblikovanje pozitivne percepcije o vašem klijentu. 

A koji je vaš ključ za uspješno vođenje društvenih mreža?

Share on Pinterest

Oglas za posao M/Ž [1.3.2019.]

Tražimo office managera! Naš ured treba osobu koja će ga držati urednim i organiziranim, baš kao i cijeli tim. Organizacija, točnost, urednost, financije i komunikativnost su tvoje najeće prednosti? I još uz to te zanima rad u komunikacijskoj agenciji? Odlično, javi nam se na mail info@grizli.hr do 7. ožujka 2019.

Share on Pinterest
There are no images.

Instagram vs. Reality – verzija Fyre Festival

Očaravajuće slike putovanja, zabava i hrane pretvorile su Instagram u mjerilo savršenog života. Brojni influenceri neprestano nas obasipaju objavama na društvenim mrežama u kojima prikazuju svoju idiličnu svakodnevicu, stvarajući trendove koji se odlično uklapaju u suvremeno konzumerističko okruženje.

Pitate se što se može dogoditi kada se isprepletu pohlepa, neorganiziranost i tisuće milenijalaca koji silno žele doživjeti dijelić atmosfere života zvijezda na Instagramu? Vjerojatno ste čuli za skandal koji je izazvao Fyre Festival – ekskluzivni nepostojeći tulum. Nedavno objavljeni Neflixov dokumentarac – „Fyre Festival: The greatest party that never happened“ prikazuje koliko nas zapravo pažljivo isplanirani marketinški trikovi i društvene mreže mogu zavarati.

Zahvaljujući odličnoj kampanji na drušvenim mrežama, ponajprije Instagramu i Twitteru, stvorena je idilična slika luksuznog eventa. Festival je osmišljen kao jedinstveni spoj zabave, destinacije, celebrityja i glazbe. Marketinški stručnjaci angažirali su top modele da objavljuju postove na Instagramu, u javnost su pušteni vrhunski promotivni spotovi koji najavljuju događaj, a komunicirane su i lažne objave o fazi organizacije. Ulaznice su se rasprodale u rekordnom roku, a nekoliko tisuća milenijalaca potrošilo je tisuće dolara na festival koji se nije održao.

Realizacija festivala pokazala se neuspješnom jer su organizatori, unatoč upozorenjima, prekasno shvatili da je nemoguće ostvariti zacrtanu viziju. Međutim, nastavili su s lažima, ignorirajući upite korisnika i brišući negativne komentare.

Dolaskom sudionika na otok, idilična slika Fyre Festivala u trenu se srušila. Počele su pljuštati objave na Instagramu i Twitteru, prikazujući stvarno stanje – jeftine avione, poplavljene šatore umjesto luksuznih vila, nedostatak hrane i vode, a najavljivanim izvođačima i top modelima nije bilo ni traga. Prevara je rezultirala uplitanjem FBI-ja, zatvorskim kaznama organizatora i sudskim procesima protiv influencera.

Društvene mreže koje su izgradile sjajan imidž festivala preko noći su postale njegov najveći neprijatelj, pokazavši kako ne opraštaju laži. Iako je povjerenje u influencere poljuljano, svijet Instagrama nije se srušio jer ljudi silno žele doživjeti iluziju savršenstva upakiranu u najljepše filtere društvenih mreža. S obzirom na sve, navedeni bi nas događaj trebao navesti da preispitamo istinitost objavljenog sadržaja i utjecaj koji ostavlja na nas.

Photo: pixabay

Share on Pinterest