Zašto nije pametno reciklirati slogan političke kampanje?

Kao što znate, 2016. godine HDZ je polučio dobar izborni rezultat uz slogan „Vjerodostojno“. No, zamislimo da su Andrej Plenković i HDZ u kampanji za parlamentarne izbore prošlog ljeta, koristili slogan „Ponovno vjerodostojno“ ili „Vjerodostojni u nastavcima“. Ili pak zamislimo da je SDP nakon osvajanja vlasti na prijelomnim izborima 2000. svoj slogan: „Bolji život svima, a ne samo njima“, malo osvježio i ponovno ga koristio na izborima 2003. godine. Primjerice kao „Još bolji život svima, a ne samo njima“.  

S obzirom na to da živimo u Hrvatskoj, to čak i ne bi čudilo. Naime, u nas još uvijek mnogo ljudi sumnja u korisnost slogana, pa i tržišnih komunikacija općenito. Kada biste pitali prosječnog građanina, jamačno biste dobili odgovor da sve to na njih ionako ne utječe. A ipak, s obzirom da nose Nike tenisice, teško da ih u to u prošlosti nije barem malo uvjerio slogan „Just do it“. Kada sjednu prezalogajiti u McDonald’s, svakako im je u toj odluci pomogao natpis „I’m lovin’ it“. A ako su za Appleov gadget ili računalo spremni izdvojiti i malo veću sumu, gotovo sigurno da je njihovu sliku navedenog branda i posredno njih kao korisnika, formirao legendarni slogan „Think different“ agencije TBWA/Chiat/Day, tako savršeno sumiravši osobnost Stevea Jobsa.

Međutim, voditelji kampanja sada već bivšeg, poraženog predsjednika Trumpa, pomislili su da je sasvim prihvatljivo u protekloj predsjedničkoj kampanji jednostavno reciklirati slogan koji im je omogućio pobjedu na prethodnim izborima 2016. godine. Riječ je o sada već legendarnom „Make America Great Again“, koji je i sam recikliran iz prve predsjedničke kampanje Ronalda Reagana.

Te 2016., svi analitičari, čak i oni skloniji Demokratima, zaključili su da je Donald Trump na izborima neočekivano pobijedio Hillary Clinton, između ostalog i bolje pogođenom kampanjom. Bez obzira što je ona u kampanju uložila mnogo više novca, što je sve bilo strateški savršeno posloženo, pa je slala precizno usmjerene poruke ka određenim skupinama birača, Trumpova kampanja nudila je nadu, promjenu, vjeru. Ukratko, budila je emocije i na taj način pokrenula mase širokim narativom koji je svatko za sebe tumačio onako kako mu odgovara. Tko uostalom ne bi želio da njegova nacija ponovno bude velika?

Na proteklim je izborima bilo pogrešno očekivati da će Trumpov tim smisliti još jedan takav bombastičan, pobjedonosni slogan, ali još je veća pogreška bila reciklirati stari. Kada je na skupu Republikanaca krajem kolovoza Mike Pence izgovorio tu nezgrapnu rečenicu: „Make America great again, again“, sve je zvučalo kao loš stand up nastup. Nisu pomogle niti sve Trumpove varijacije poput: „Keep America great“. U sjeni pandemije i 200.000 mrtvih te ekonomske provalije prouzročene tom zdravstvenom pošašću, sve je zvučalo neuvjerljivo i već viđeno. Kada igrate na emociju birača, morate biti svjesni da, baš kao i u ljubavnoj vezi, ona ne traje vječno i ponekad je treba malo osvježiti.

S obzirom da je prema stranici Statista.com, u SAD 2017. godine poslovalo 13.737 oglašivačkih i 8.469 PR agencija, teško je vjerovati da uz silan kampanjski novac i tolike Amerikance koji tržišne komunikacije imaju u malom prstu, nije postojala grupa osoba koje bi bez problema smislile originalan i svjež slogan i narativ prilagođen novonastaloj političkoj situaciji. O razlozima možemo samo nagađati i vjerojatno ćemo o tome jednoga dana čitati u nečijoj autobiografiji. Ali na kraju dana bitna je samo činjenica da Donald Trump nije uspio Ameriku ponovno učiniti velikom ili uvjeriti dovoljan broj birača da je ona bila velika tijekom protekle četiri godine.

Share on Pinterest

Da je influencer biti lako, influencer bi bio svatko

Svi se možemo složiti kako se svijet uvelike promijenio u zadnjih 6 mjeseci, a da ne spominjemo promjene koje su nas zadesile u posljednjih 10 godina. Možete li se prisjetiti, vi iz 80-ih, kako su izgledali televizori? One velike kutije, tek pokoji sa slikom u boji? Baš su te kutije u kojima su se emitirali dokumentarci, serije, ali i pokoja reklama okupljale cijelu obitelj u dnevnom boravku. Tada, vjerujemo, nitko od nas nije mogao ni sanjati kako će se isti ti televizori praktički preseliti na manje ekrane i kako će nam biti dostupni uvijek i svugdje.

S pojavom pametnih telefona došle su i prve društvene mreže. Sjećamo se pojave Facebooka, stariji su govorili kako ”to” služi za povezivanje ljudi koje nemaš priliku vidjeti svakodnevno. Vrlo brzo se ta platforma za povezivanje ljudi pretvorila u pravo malo carstvo novih poslova i prilika. Narod je vrlo brzo shvatio kako nije loše oglasiti na Facebooku da prodajemo primjerice ogrlice. Čisto kako bi i oni ljudi koje ne čuješ tjednima to znali 😉 Nedugo nakon Facebooka, stigao nam je i Instagram. Na prvu pomisao platforma gdje objavljujemo svoje selfie portrete – rezervirano za egoiste. No na drugu smo shvatili kako je to i platforma koja može uvelike iskazati našu kreativnost, smisao za fotografiranje i naposlijetku platforma gdje prodaja ogrlica s Facebooka dobiva potpuno drugačiju dimenziju. Hashtagovi, opisi ispod slika i – influenceri.

Influenceri su osobe koje imaju utjecaj na druge i time može utjecati na njihova stajališta. Slično kao i one reklame s početka, ako nas pitate. Kao prva osoba iz tog svijeta većini će na pamet pasti Chiara Ferragni. Talijanska influencerica koja je iz svog bloga izgradila pravo carstvo i iz hobija napravila pravi posao. Kada kažemo ”pravi posao” ne mislimo samo na njene unosne kompanije, već i na njenu neto vrijednost koja trenutno iznosi nešto više od 10 milijuna dolara. No, zašto nikome ne padne na pamet David Beckham i njegova poznata frizura? Znate li koliko je muškaraca u to vrijeme došlo u svoj frizerski salon i tražilo baš tu ”beckhamicu”? I to je influencanje odnosno utjecanje. I nemojte misliti da Beckham od toga nije imao koristi jer itekako jest. Osim u slučaju da njegovu trenutnu vrijednost od 450 milijuna dolara ne smatrate korisnim. Spomenut ćemo nešto i za žensku populaciju. Nametnuti ideali ljepote u ženskim časopisima promijenili su našu predodžbu o tijelu. I to je influencanje. Samo što se tada to nije tako zvalo i nije se odvijalo preko Instagrama već preko drugih kanala poput časopisa i one televizijske kutije s početka. I upravo se ovdje vidi evolucija utjecanja kroz povijest. Od nesvjesnog ili prikrivenog utjecanja, do Chiare pa sve do danas kada je to postalo i gotovo službeno zanimanje. Danas kada je teško prepoznati tko nam preporučuje robu ili uslugu kao dobronamjeran savjet, a tko zbog profita.

Danas kada je influencer marketing postao svakodnevna stavka uspješnog poslovanja. I mi koji smo odrasli u doba televizijskih kutija možda gledamo u ove nove pojave s čuđenjem i nije nam jasno zašto se to naziva poslom. Isto nam tako nije jasno što sve zapravo stoji iza jedne objave, iza jedne ”obične” fotografije jela u restoranu ili fotografije bočice vode. Tu je mnogo više od pukog stajanja i glumljenja pijenja vode. Isprobajte napraviti takvu fotku, a da ne izgleda umjetno, namješteno, isfurano i naravno da bude kvalitetna, a vi sretni. Zvuči teže nego što izgleda? Sad još uz to smislite opis fotografije koji bi trebao biti inovativan, ali i humorističan. I ne zaboravite na vrijeme objave jer i o toj stavci treba dodatno promisliti. Puno posla za ”samo jednu sliku”? A sve nabrojano nije niti upola od onoga što treba učiniti kako bi fotografija postala zamijećena. Izgleda da im zarađeni novac ipak ne pada samo tako s neba. Osim svega navedenog nemojmo zaboraviti kako smo i mi sami s vremena na vrijeme influenceri. Jeste li u posljednje vrijeme ostavili ocjenu svom Uber vozaču ili napisali Google recenziju za neki restoran? Bile recenzije pozitivne ili negativne ta će recenzija sigurno kad-tad doprinijeti nečijoj odluci hoće li nešto pojesti baš u tom restoranu ili ne. Svi mi svakodnevno, često i nesvjesno, utječemo jedni na druge.

Vrijeme je da se prestanemo zavaravati – influenceri nisu stvar našeg stajališta o njima, već su oni činjenica. Svuda su oko nas i to ne samo u trenutku kada uzmemo svoje pametne telefone u ruke. Tu su i nikud ne idu. Iskoristili su blagodati novog doba kako bi pronašli svoje mjesto pod suncem i zaradili koju kunu. A kad ni oni više ne budu u modi, doći će netko drugi na njihovo mjesto tko će znati iskoristiti trenutak. I onda ćemo govoriti: bolje influencer u ruci nego tko zna što na grani.

Share on Pinterest

Dobra organizacija NIJE pola posla

Kažu mudraci kako je organizacija pola posla, no mi skloni kontroli kunemo se da je organizacija već odrađen posao. Neki organizaciju vezuju uz pridjeve suhoparno i kontrolirano, dok će za druge ona predstavljati bazen ideja, kreativnosti i inovacija, no istina je negdje između. Mnogi će probijanje rokova opravdati urođenim izostankom organizacijskih vještina ne znajući da bi već sutra mogli postati novootkriveni Messi u svijetu organizacije. Da, moguće je, ali kao i svaka vještina zahtijeva ponešto truda i rada.

Zamislite kako genijalno mogu izgledati vaše tablice, kreativnosti nema kraja. Poigrajte se tablicama, podsjetnicima, raznim alatima kojima nas svakodnevno mame IT stručnjaci. U đačkim danima svi smo voljeli doći pred ploču, biti profesor dakako, nikako ne odgovarati, stoga budite odvažni i zapišite plan i program za cijeli tim na ploči za izlaganje. Za one konzervativnije tu je dobra stara bilježnica. Možda će vaši planeri biti ukrašeni cvijećem, autima ili ste pobornik minimalizma, ali ono bitno na kraju dana je da plan postoji. Dakle, organizirati se znači pratiti određene savjete i ne skretati previše s kolosijeka, dok s druge strane moramo biti spremni prigrliti novonastale situacije i znati se odmaknuti od isplaniranog. Zbunjujuće? Pomalo, no baš takve situacije znaju biti, a na njima se prepoznaje dobar organizator. Primjerice, planirate proslavu rođendana najbolje prijateljice i dogodi se da većina uzvanika ne može doći, a vi ste sve isplanirali. Udahnite, brojite do pet i nađite najbolje rješenje za trenutnu situaciju. Možda će to značiti apsolutno novi plan, a možda samo određene, ali konkretne preinake. Ne dajte se obeshrabriti, za sve postoji rješenje i dobar plan. Kako bismo vam olakšali organizaciju u poslovnom svijetu ili kućanskim obavezama donosimo nekoliko savjeta. Zar ne bi bilo dobro imati poslovanje ili kućanstvo pod svojom palicom i uštediti na vremenu i financijama?

Organizaciju možemo svesti na tri stavke: planiranje, realizacija i evaluacija. Iako zadatke možemo rješavati u trenutku, kako nam pristižu, planiranje i evaluacija uvelike olakšavaju dolazak do cilja i čine naše aktivnosti uspješnijima. Planiranje će, naime, uvelike odrediti rezultate vašeg rada. Pomno osmislite plan vaših aktivnosti, zabilježite ga i kontinuirano pratite. Da, puno lakše će vam biti dođete li u trgovinu s već gotovim popisom, nego da na licu mjesta razmišljate o receptu za kolač i što od toga imate kod kuće. Gubite vrijeme i novac, a stvara se velika šansa da kući ponesete poslastice za susjedovu mačku, a to teško da ćete moći iskoristiti u izradi kolača od voća. Svakako zagovaramo da usrećite malu Frciku, no ukućani će vas proglasiti lošim organizatorom. Bitno je da aktivnost ima plan kojeg ćete se držati. Svaki dan, kada dođete na posao, napravite plan za aktivnosti koje ćete odraditi, ili se time pozabavite već dan unaprijed. Prenesite misli na papir i pokušajte raspisati vaše zadatke te dodajte mogućnosti i potencijalne zamke.  Uz malo prakse znat ćete uključiti i alternative za potencijalne poteškoće. Ipak, nemojte postati „hipohondar u organizaciji“ i zbog svake sitnice predviđati katastrofu, jer će to znatno usporiti put do cilja. Nemamo čarobnu kuglu, ali imamo realna predviđanja. I sami ste svjesni da izrada deset kolača u tri sata bez profesionalne opreme nisu izvediva. Stoga, budite hrabri, ali pronicljivi.

Ako ste dobro konstruirali plan, realizacija će biti lagan posao. Držite se napisanog te vremenskog okvira koji ste zadali. Naravno, uz preduvjet da ste prioritete stavili pri vrhu svoje liste. Vrh liste neka bude ono što rješavate prvo kada ustanete ili dođete na posao. To su najčešće zadaci koji traže specifičan angažman i dodatna odobrenja, a nerijetko su unutar kratkih rokova. Međutim, vi sami određujete prioritete, stoga budite sigurni da ste ih dobro postavili, a nemojte se libiti pomoć potražiti od drugih. Nakon toga kreće najbolji dio, herojsko križanje svakog odrađenog zadatka. Bit ćete ponosni, a i svaki odrađen zadatak bliže je dostizanju vašeg cilja. I svakako ostavite trag za sve što ste odradili, pišite bilješke, tražite potvrde mailom i arhivirajte odrađeno. Nitko vam ne garantira da se neće javiti klijent kojem ste prije godinu dana organizirali event sa željom da dozna koliko je ljudi prisustvovalo, ili vam možda pomogne bilješka u kojoj ste naveli koliko litara piva u prosjeku popije jedan navijač. Realizacija je ostvarivanje ciljeva u realnom vremenu, stoga se pripremite funkcionirati u uvjetima neizvjesnosti i spremno dočekajte neočekivano. Budite spremni otkazati sve planirano i početi iznova, ako treba, jer fleksibilnost je vrlina u poslovnim organizacijama.

Na putu realizacije ćete voditi više ljudi s različitim ulogama, stoga izbrusite svoje komunikacijske i pregovaračke vještine. Neka tolerancija i taktičnost budu vaši alati jer ćete na taj način biti glavni medijator svih sukoba. Uz dovoljno truda i rada na sebi, bit ćete spremni riješiti značajne sukobe, svladati uspješne pregovore u svoju korist i osigurati timu određene povlastice. Slojeviti zahtjevi i svaka nepredviđena situacija od vas će napraviti pravog organizatora. Potrebno je vjerovati u sebe i svoje vještine te svakim novim projektom progresivno rasti i postajati bolji organizator. Za sve treba vremena i nadogradnja pa tako i u svladavanju organizacijskih vještina. I ono bitno, ne budite lijeni svakodnevno provjeravati koliko ste napredovali u ostvarivanju vaših ciljeva. Detaljiziranje će vam pomoći da izbjegnete zaboravljanja i prekoračenje rokova, ponajviše u situaciji kada ste puni samopouzdanja i posao odrađujete u rutini, tek tada je mogućnost pogrešaka najveća. Vjerujte sebi i u ono što radite, ali budite dovoljno oprezni da se svako toliko provjerite u kojoj ste fazi i je li sve iz prethodne odrađeno, potvrđeno i odobreno.

Kada smo naš projekt, zadatak ili dan priveli kraju, bitno je evaluirati odrađeno. Jesmo li dobro isplanirali naš projekt, predvidjeli vrijeme, sredstva i resurse te jesmo li „probili“ zadane rokove. Evaluacija nam pomaže da neki novi zadatak riješimo brže, bolje i efikasnije. Na kraju dana preispitujemo sebe i svoj rad. Pokušajte pronaći razloge određenih neuspjeha i neka nova rješenja. Bitno je razotkriti slabosti i ojačati taj segment. Poželjno je tražiti povratne informacije kolega ili aktera koji su sudjelovali u realizaciji vašeg projekta. Sami znamo jesmo li prekoračili rokove, koliko smo sredstava potrošili i koje resurse upotrijebili, no zadovoljstvo naše okoline morat ćemo ispitati kao teško mjerljiv, ali značajan kvalitativni podatak. Nemojte se ustručavati pitati vašeg partnera je li zadovoljan organiziranim ljetovanjem, ili vašeg šefa da ocjeni vaš rad. U tom slučaju, nemojte se bojati kritika i svaku od njih uzmite kao konstruktivnu i radite na poboljšanju svojih vještina, a pohvale s ponosom prihvatite i neka vas motiviraju u daljnjem radu.

Organizacijske vještine danas su glavni preduvjet na tržištu rada. Nerijetko se dogodi da  ih netko izostavi u životopisu jer je svima važno upoznati potencijalnog poslodavca s vještinama zbog kojih ćemo biti najbolji izbor. Koji šef ne bi volio zaposlenika na kojeg može računati, koji će svaki zadatak obaviti u točno zadanom roku i s visokom razinom uspješnosti. I ono najzanimljivije, vještina je to koja je bitna onima čiji će opis posla biti, primjerice, organizacija događaja, ali i bilo kojoj drugoj djelatnosti, farmeru koji radi plan sjetve sukladno godišnjim dobima, ili učitelju razredne nastave u planiranju učeničke godine. Stoga, radite na svojim organizacijskim vještinama, poslušajte naše savjete, budite detaljni, pažljivi, zadajte si rokove i bilježite stavke u procesu. Vanjske smetnje tako ćete minimizirati i okrenuti u svoju korist, a na kraju dana znat ćete da ste zatvorili stranicu u svojim obvezama bez da se pitate jeste li ugasili peglu.

Share on Pinterest

ZAŠTO NAM TREBAJU I BILLBOARDI, AKO SMO PRISUTNI ONLINE?

Vanjsko oglašavanje marketinški je oblik koji je razvijen prije nego što su drugi kanali i alati bili dostupni, a razvojem novih tehnologija nije zamijenjen već unaprijeđen novim oblicima komunikacije. Od drugih ga oglašivačkih alata izdvaja njegova neposredna prisutnost u okruženju krajnjeg korisnika. U posljednje su vrijeme sve popularniji digitalni marketinški kanali, no tradicionalniji oblici – poput vanjskog oglašavanja – imaju znatne prednosti koje se ne bi trebale zanemariti kada se nastoji stvoriti cjelovita i zaokružena marketinška priča. Takav je slučaj prvenstveno s billboardima ili jumbo plakatima. Iako su u digitalnom oglašavanju rezultati mjerljiviji nego kod vanjskog oglašavanja (ne možemo jednostavno izmjeriti koliko je ljudi usmjerilo pogled na naš jumbo plakat s domaćim jagodama, a da ih je nakon toga kupilo), ono što nam oglašavanje putem billboarda omogućava jest usmjeravanje poruke široj populaciji od isključivo one do koje možemo doći digitalnim kanalima. Naša publika na billboardima ne može kliknuti ‘x’ i ugasiti naš oglas ili instalirati adblock ekstenzije i izbjeći ono što joj želimo poručiti – naša je poruka jednostavno prisutna i izložena oku i umu primatelja.

Billboardi su najčešće smješteni uz veće i značajnije prometnice gdje se očekuje veći protok ljudi, a različiti prometni i vremenski uvjeti omogućuju više pogodnih okolnosti da primatelji uoče poruke billboarda. Vedro i sunčano vrijeme tako omogućuje dobru vidljivost billboarda, prometne gužve omogućuju više vremena koje vozači i putnici mogu iskoristiti za uočavanje marketinških poruka, a pješaci će vrlo lako, zbog veličine billboarda uz koje prolaze, upiti vizualne podražaje, odnosno oglašivački materijal iz svoje okoline.

Billboardi su velikih formata i vrlo lako uočljivi, a činjenica da su uklopljeni u okolinu primateljeve svakodnevnice i rutine čini ih istovremeno izravnim i suptilnim načinom prenošenja poruke. Izloženost vizualno atraktivnom sadržaju koji privlači pozornost te kratkim i jasnim porukama i sloganima stvara veću mogućnost za prepoznavanjem proizvoda ili usluge kada se s njima ponovno susretnemo drugim kanalom. Upravo se u takvom trenutku događa zaokruživanje marketinške priče jer se vizualni podražaji, primljeni iz okoline krajnjeg korisnika, povezuju sa sadržajem na drugim marketinškim i komunikacijskim kanalima. Za trenutak uočavanja poruke, koja je dovoljno jasna kako bi ju primatelj bio sposoban povezati s nekim drugim sadržajem, od velikog je značaja sposobnost marketinškog tima u igri asocijacije. Važno je osmisliti kratku i jasnu cjelinu koja samostalno, izvađena iz konteksta, može postati prepoznatljiva u sekundama koje su putniku potrebne da prođe cestom pored billboarda.

Osim što su sveprisutni, veliki i lako uočljivi, kreativni i kvalitetni billboardi neizbježno privlače pozornost te omogućavaju promociju prema većoj skupini ljudi u njihovom svakodnevnom okruženju. Vanjsko oglašavanje je marketinški oblik kojemu ne možemo zanijekati spomenute prednosti, no ono što je važno zapamtiti jest da je to forma koja ne može sama sebi biti svrha, već iza toga mora stajati ideja. Oglašivačima su dostupne jednake forme, no ono što će razdvojiti dobru od loše reklame je upravo – poruka, odnosno koncept iza same forme. Kako bismo doprijeli do primatelja, važno je pitati se ne samo kako im nešto želimo reći, nego i što im želimo prenijeti, koja je to ideja koja nas izdvaja od nekog drugog i koja je to poruka za koju želimo da bude zapamćena. Ostvarivanje prave ravnoteže kreativnog, odnosno vizualnog s racionalnim, logičkim verbalnim komponentama, omogućit će nam uspješno stvaranje sadržaja koji će ljudi željeti prepoznati u svojoj svakodnevici i koji će ih potaknuti na djelovanje.

Vanjsko oglašavanje često karakterizira jednostavnost, a prisutnost vanjskog oglašavanja u svakodnevnici primatelja omogućuje izravan doticaj i interakciju publike sa sadržajem. Oni  su dokazano učinkoviti ‘oldies but goldies’ oglašavanja.

Share on Pinterest

11 savjeta za rad od kuće iz prve ruke: kako ostajemo pozitivni i efikasni?

Rad od kuće nisu glamurozne fotografije modela savršenog izgleda zavaljenih u najudobnije stolce i idealno organizirane radne stolove. Rad od kuće su pričljivi ukućani, frižider pun hrane koji nas mami na kraće šetnje do kuhinje, ali i onaj udoban kauč na kojem se uvijek može slatko zadrijemati.

Cijela situacija s koronavirusom i svakoga od nas je zatvorila u svoja četiri zida i moramo priznati da nam je trebalo neko vrijeme da se prilagodimo i organiziramo. Sigurni smo da ima onih koji i dalje ne mogu odvojiti privatno od poslovnog, pa se posao obavlja od izlaska do zalaska sunca i upravo vam zato svaki grizlić donosi po jedan savjet koji mu je pomogao da se što prije prilagodi novonastaloj situaciji. Nadamo se da će pomoći i vama! 😊

1. JUTARNJA RUTINA BEZ MOBITELA

Ukoliko radite od 9 sati, nemojte se probuditi u 8:55 i jedva gledajući uzeti laptop te krenuti raditi. Probudite se ranije i stvorite si jutarnju rutinu koja će vas razbuditi i pripremiti za novi radni dan, ali i za sve izazove koji vas očekuju. Zaboravite na mobitel, a scrollanje i čitanje (pretežito negativnih) vijesti zamijenite kratkom tjelovježbom, kupkom uz glazbu koja će vam podići raspoloženje, jutarnju kavu s ukućanima ili pročitajte poglavlje knjige koja skuplja prašinu.

2. PRESVUCI PIDŽAMU I PRETVORI SE U DAMU

U početku je bilo fora odraditi radne zadatke u udobnoj i mekanoj pidžami, ali je nakon nekog vremena pidžama postala najveći suparnik produktivnosti. Naravno, ne smatramo da morate sjediti doma za laptopom s full makeupom ili u odijelu, ali će i jednostavno nošenje traperica napraviti tu čaroliju i pomoći vam da stvorite radnu atmosferu. Uz to, nikad ne znate kad vam može uskočiti i nekakav sastanak putem kamere, pa je uvijek dobro biti spreman i ne dočekati klijenta ili šefa u pidžami s uzorkom na avokado ili Mickey Mousea.

3. ROKOVI SU JEDNAKO BITNI

Kao i svaki dan u uredu i doma je potrebno imati raspored zadataka kao i rokove za svaki zadatak. Uz to, rokovi će vam pomoći da se suzdržite od brojnih distrakcija koje vam prijete u udobnosti vašeg doma, a koje inače nisu dostupne u uredu. Primjerice, nepospremljeni krevet, Netflix ili najnoviji izazovi na TikToku.

4. POSTAVLJANJE GRANICA S UKUĆANIMA

Ukućanima je nerijetko teško shvatiti da obavljate radne zadatke iako ste doma. Zamolite ih da vas ne ometaju za vrijeme radnog vremena, a slobodno vrijeme prije i poslije posla posvetite upravo njima. Primjerice, prva jutarnja kava može biti prilika za druženje s ukućanima, a nakon posla pronađite zabavnu aktivnost za cijelu obitelj koja će vam dati priliku da se kvalitetno podružite i zabavite.

5. KREVET NIJE MJESTO ZA RAD

Iako rad u krevetu zvuči kao ostvarenje sna, nemojte se zavaliti u krevet. Mekane plahte, jastuci i posteljina će progutati vašu motivaciju i produktivnost. Stoga, odredite mali radni kutak u stanu ili kući, jer ćete se tako lakše koncetrirati na posao. Tako ćete, svaki put kad sjednete u svoj radni kutak, znati da je vrijeme za rad i obavljanje obaveza. Osim toga, na taj ćete način istovremeno paziti na zdravlje leđa i kičme. Osim ako ne odlučite ostati u krevetu ili ležati na kauču.

6. REDOVITO KOMUNICIRAJTE S KOLEGAMA

Komunikacija s kolegama je ključ uspješnog radnog dana za vas, ali i vaše kolege. Iako komunikacija oduzima puno više vremena, nego kad ste okruženi kolegama u uredu i probleme možete rješavati u realnom vremenu, nemojte zapostavljati komunikaciju. Komunicirajte putem aplikacija, telefonskih poziva ili kamere kako biste bili brzi i efikasni. Provjerite možete li podijeliti posao, jer ćete na taj način nekome pomoći, a sebi popuniti vrijeme.

7. KRATKA PAUZA ZA RAZBISTRITI UM

Nemojte zaboraviti na pauzu, ali isto tako pazite da se rad od doma ne pretvori u jednu veliku pauzu od 8 sati. Uzmite kraće pauze svakih sat vremena kako biste se razgibali, prošetali, nahranili kućnog ljubimca ili jednostavno skakali i plesali po stanu. Na taj ćete se način razgibati, smanjiti razinu stresa i osjećati bolje i spremnije da nastavite s poslom. Pronađite nešto što vam odgovara, ali svakako se odmaknite od ekrana i protegnite noge.

8. DUGA PAUZA ZA NOVE STVARI

Mnogi su odlučili vrijeme izolacije iskoristiti za pronalaženje novih talenata i hobija za koje prije nisu imali vremena. Nakon par sati rada uzmite dužu pauzu od pola sata do 45 minuta i isprobajte novi recept ili iznenadite nekog od ukućana i pripremite im najdraže jelo. Uključite se u yoga izazov i svaki dan u pauzi odradite jedan dan izazova. Razmislite što ste oduvijek htjeli raditi, ali niste imali vremena. Možda je baš vaša duža pauza ujedno i prilika da stvorite zdrave navike i krenete raditi nešto što ste uvijek željeli.

9. MOTIVIRAJTE SE

Nakon svakog većeg odrađenog zadatka se počastite desertom, omiljenom čokoladicom ili nečime što volite. Oprez: nemojte varati i častiti se nakon svakog pročitanog maila.

10. KAVA, KAVA I JOŠ MALO KAVE

Kava je većini ljudi napitak kojim ulaze u novi dan, a još je više onih koji ne mogu izbrojati broj popijenih šalica kave na prste jedne ruke. Svakako pratite koliko ste kava popili, jer previše kave nije dobro ni za zdravlje ni za koncentraciju. Isto vrijedi i za hranu. U uredu je teže imati na raspolaganju maslac od kikirikija na žlicu, a doma nam je i frižider pun hrane nadohvat ruke. Jedite manje obroke i lakšu hranu, a u pauzama grickajte orašaste plodove i voće koje će vas držati koncentriranima na posao.

11. RADNO VRIJEME I SLOBODNO VRIJEME

Radni dan započnite popisivanjem zadataka koje morate obaviti taj dan i prvo odradite zadatak koji je najteži i koji zahtijeva najviše vremena. Tijekom dana ćete križat stvari s liste, a to će vas dodatno motivirati da dovršite sve zadatke s liste. Nema ljepšeg osjećaja od prekriženog zadatka na listu papira, zar ne?

Većina ljudi ima problem s odvajanjem privatnog i poslovnog vremena kad rade od doma. Naša je preporuka da na kraju dana sumirate što ste sve obavili taj dan: pogledajte to do listu, upišite sate ili odradite kratki konferencijski poziv s kolegama. Zatvorite laptop i prepustite se slobodnom vremenu sa svojim ukućanima ili pogledajte novu seriju na Netflixu o kojoj svi pričaju.

Share on Pinterest

Krizna komunikacija tvrtki koje su prve na udaru posljedica pandemije – aviokompanije

S obzirom na širok spektar načina na koje se može pojaviti kriza, teško je odrediti službenu definiciju krize. Ono što je svakom kriznom događaju zajedničko jest da se radi o negativnom događaju koji može ugroziti sigurnost ljudi, okoline i proizvoda te narušiti ugled organizacije. Za vrijeme krize onemogućeno je normalno obavljanje uobičajenih djelatnosti na određeno vrijeme, a ono što je ključno jest komunikacija s javnosti. Uzroci krize mogu biti razni, a najlakše ih je podijeliti na unutrašnje i vanjske.  Na vanjske uzroke je gotovo uvijek nemoguće utjecati, a u ovom slučaju osvrnut ćemo se na krizu nastalu zbog vanjskih uzroka – epidemiju virusa Covid-19, koja je nedavno proglašena pandemijom. Ona sa sobom donosi mnoštvo restrikcija i pravila za sve pogođene zemlje svijeta. Potrebno je donositi nesvakidašnje promjene, kako u životima pojedinaca, tako i u poslovanju organizacija ili poduzeća.

Veliku ulogu u širenju zaraze imaju mjesta s velikom cirkulacijom ljudi. Na zračnim lukama ta je cirkulacija posebno izražena te se radi o ljudima iz raznih dijelova svijeta koji s lakoćom mogu prenositi zarazu. Upravo je zbog toga potrebno poduzeti mjere kojima bi se to moglo spriječiti. Iako je teško zamisliti naglu promjenu u mogućnosti kretanja koje je iznimno razvijeno diljem svijeta, ovakve situacije zahtijevaju posebne odredbe.

Potražnja za letovima sama po sebi drastično je pala, što se odražava na poslovanje aviokompanija. Zbog smanjene potražnje, ali i zbog nametnutih restrikcija, aviokompanije su smanjile količinu letova te se za određene destinacije potpuno ukidaju linije, pa ne čudi da se očekuje pad prihoda do čak 113 milijardi dolara, kako tvrdi International Air Transport Association.

Kako bi se njihovim korisnicima olakšalo praćenje cjelokupne situacije i potaknulo razumijevanje potrebnih ograničenja, osim službenih web stranica, aviokompanije koriste društvene mreže za komuniciranje razvoja situacije. Primjerice, Qatar Airways, Turkish Airlines, Air France, Royal Dutch Airlines, Delta, Emirates Airline i drugi putem Twittera komuniciraju sa svojim korisnicima pritom prenoseći bitne i edukativne poruke o načinu ponašanja putnika tijekom epidemije. Delta je objavila video s uputama i koracima koje poduzimaju kako bi osigurali sigurnost putnika od check in-a do slijetanja te video koji opisuje sustav filtriranja zraka za smanjivanje opasnosti udisanja zaraznih čestica u zrakoplovu. Putem Twittera ažurno informiraju korisnike i za svaku informaciju prilažu poveznicu na kojoj se može saznati više o samoj temi, a na retweetove odgovaraju mogućnošću privatnog razgovora. Također, velik broj aviokompanija ukinulo je naknade za promjene letova, što je dobar potez za zadržavanje vjernosti putnika.

No, s obzirom na ozbiljnost situacije i razmjer promjena, općenito informiranje nije dovoljno. Potrebna je neometana i lako dostupna komunikacija s pojedinačnim korisnicima i razrješavanje njihovih problema. Neke aviokompanije još uvijek nisu omogućile dostupnost vitalnih informacija za putnike na zadovoljavajućoj razini. Velik broj kompanija bori se s teškoćama procesiranja velikog broja upita korisnika u vezi s promjenama rasporeda letenja i ukidanja letova. Na društvenim mrežama mole pratitelje da imaju razumijevanja za duže čekanje na odgovor. Lufthansini korisnici na Twitteru izražavaju nezadovoljstvo jer danima ne mogu dobiti korisničku službu te na telefonskim linijama čekaju po nekoliko sati. Neki korisnici Air Francea tvrde da je kompanija ukinula telefonske linije te da im sustav ne dopušta online promjenu leta. U situacijama poput ove iznimno je važno organizirati centar za korisničku podršku većeg kapaciteta, kako bi se problemi putnika rješavali u kraćem roku. Također, ukoliko se ukidaju letovi u i iz određenih područja, potrebno je takve informacije bolje komunicirati na društvenim mrežama, koje su vidljivije korisnicima nego sama web stranica. Aviokompanije za sada nisu dovoljno komunicirale koji se letovi i za koja područja otkazuju.

Bitno je razvijanje što pozitivnijeg stajališta prema nastaloj situaciji, prilagođavanju poslovanja sukladno očekivanju okoline i mogućnostima te komuniciranju točnih i potpunih činjenica. Informiranost i mogućnost kontakta u ovakvim je situacijama za svakog korisnika najbitnija.

Share on Pinterest

ŠTO SE KRIJE IZA SVE VEĆE POPULARNOSTI VLOGOVA I PODCASTA?

Vlogging ili video blogging jedna je od najbrže rastućih strategija dijeljenja sadržaja na webu. Više od 44 % svih korisnika interneta svaki mjesec gleda vlogove.

Kada govorimo o vlogovima, zapravo govorimo o videozapisima kroz koje pojedinci ili organizacije „pričaju priče“ svojim gledateljima. Cilj vloggera je podučiti publiku nečemu, prezentirati im neki proizvod ili uslugu ili im jednostavno pružiti nekoliko minuta zabavnog sadržaja.

Da bi vlog bio zanimljiv publici i privukao njihovu pažnju, vlogger mora biti uvjerljiv u onome što prezentira, a sadržaj vloga kvalitetan i interaktivan zbog sve veće konkurencije. Naime, na YouTubeu se u jednoj minuti objavi više od 300 sati videozapisa. Upravo je zbog toga jedna od najvećih prednosti vloga intenzivnija interakcija s publikom. Na vlogu vas svi vide, lakše se mogu povezati s vama, pogotovo ako ste vedra i pričljiva osoba, ljudi će to prepoznati i zainteresirati se za vaš videozapis. Istraživanja su pokazala da ljudi sve više uživaju u gledanju video sadržaja, a manje u čitanju blogova. Sve društvene mreže potiču svoje korisnike da objavljuju video sadržaje na njima kako bi pridobili što više publike. Ako je vlog zabavan, ima 70 % veću šansu za dijeljenje na društvenim medijima. Jedna od prednosti vloga je i ta što će kod kupaca izgraditi povjerenje. Naime, vlogger će kroz priču pokazati koliko je neki proizvod ili usluga dobra. Vlogove gledaju uglavnom mlađi ljudi te se vloggeri najviše obraćaju onima od 16 do 35 godina. Kada su u pitanju proizvodi koji se prezentiraju putem vloga, kozmetički proizvodi su na prvom mjestu.

Još jedna od prednosti vloga je i ta što se snimljeni videozapisi nalaze na YouTubeu. Zadnjih je nekoliko godina YouTube postao veći od bilo koje pojedinačne američke kablovske stanice. YouTube svakodnevno dosegne velik broj ljudi te se zbog toga vlogovi lako dijele i distribuiraju širom svijeta. Upravo zato vlogovi su danas iznimno popularni kod youtubera. Oni kroz vlogove prikazuju svoje svakodnevne aktivnosti, kako provode svoje slobodno vrijeme, čime se bave, koje proizvode i usluge koriste, rade recenzije tih istih proizvoda, odgovaraju na pitanja koja im postavljaju njihovi pratitelji. Ovisno o vrsti youtubera razlikuju se i teme vlogova. Pa tako postoje beauty vloggeri, food vloggeri, travel vloggeri, gaming vloggeri. Snimaju se i videi poput makeup tutoriala, questions and answersa (Q&A), haulova, meet upova, različiti izazovi kao što su sing anything challenge, no mirror makeup challenge, mukbangs, life updates, my top five, top ten, vlogmasi… Najbolji YouTube vloggeri imaju milijune pretplatnika. Tako na primjer YouTube zvijezda Casey Neistat ima 11,9 milijuna pretplatnika. Zanimljivo je da je to tri milijuna više pretplatnika od kanala CNN-a koji ima 8,6 milijuna.

Neistat je dnevne vlogove na YouTubeu počeo objavljivati 26. ožujka 2015. Jednom je prilikom izjavio da njegovi vlogovi prikazuju stvarni život u kojem se svatko može pronaći. Posebno popularni videozapis bio je bordanje na ulicama New Yorka tijekom snježne mećave koja je zahvatila SAD. Video je u roku od samo 24 sata prikupio 6,5 milijuna pregleda na YouTubeu. Također jedan od gledanijih vlogova bio je onaj u kojem Neistat potiče svoju publiku da na predsjedničkim izborima u SAD-u svoj glasu daju tadašnjoj demokratskoj kandidatkinji Hillary Clinton. Video je ubrzo nakon objave pogledalo više od 5 milijuna ljudi. Kroz svoje vlogove Neistat na jednostavan i ležeran način prikazuje svoju svakodnevicu, koja otkriva njegovu osobnost i pristup životu, zbog čega se gledatelji iznova vraćaju njegovim kreativnim video sadržajima.

Uz objavljivanje vlogova Neistat i njegova supruga Candice Pool pokrenuli su i podcast naziva Couples Therapy u kojem razgovaraju o usponima i padovima u braku, prijateljstvu, roditeljstvu i životu pod reflektorima.

Uz vlogove internetski se korisnici sve više okreću i podcastima. Riječ je zapravo o zvučnoj verziji vloga, platformi koja nam omogućuje da se povežemo s publikom kroz priču i izgradimo povjerenje s njom. Da je podcast neprestano rastući medij, govori i podatak da se broj ljudi koji redovito slušaju podcaste udvostručio od 2008. godine. Kako bi podcast postao uspješan, publiku morate očarati isključivo glasom i temom. Sposobnosti pripovijedanja moraju biti snažne i dobro promišljene u ovom formatu, posebno je to važno kod podcasta koji imaju samo audio zapis. Mnoga poduzeća privlače klijente podcastima. Činjenica je da je samo u 2015. godini oko 90 milijuna ljudi poslušalo neki podcast. Dok je 2019. godine više od polovice Amerikanaca slušalo podcast što je čak 45 % više u odnosu na godinu prije.Sjajna je stvar kod podcasta da ih možete slušati bilo gdje. Otprilike 26 % odraslih Amerikanaca sluša podcaste tijekom vožnje, vjerojatno putem svojih pametnih telefona i/ili Bluetootha.

Danas postoji više od 750 000 različitih podcasta. Teme koje pokrivaju različite su te se kreću od komedije do poduzetništva. Njihova je glavna prednost u tome što su pristupačniji i jednostavniji za proizvodnju. Uspješnost podcasta provjerit ćemo tako što ćemo vidjeti koliko pretplatnika ima naš kanal i praćenjem preuzimanja svake epizode.

Kako bi privukli publiku, sadržaji podcasta, kao i vlogova, moraju se redovito stvarati jer ih slušatelji redovito očekuju. Podcasti su danas postali održivi medijski i marketinški kanal pa se može reći da kada govorimo o podcastima s velikim brojem preuzimanja i velikom slušanošću zapravo govorimo o mainstream mediju. U prilog tome govori i podatak da je Spotify kupio Gimlet Mediu za 340 milijuna dolara. To je usluga za jednostavnu proizvodnju, distribuciju i unovčavanje podcasta koja proizvodi podcaste kao što su Reply All i Homecoming. Reply All narativni je podcast o internetu koji je započeo s emitiranjem 2014. godine. U podcastu voditelji PJ Vogt i Alex Goldman na orginalan način istražuju suvremeni način života i otkrivaju metode kako ga preživjeti. Podcast mjesečno posluša više od 5 milijuna korisnika. Čini se da se Spotify proširio s glazbenog i na audio posao.

Podcasti su danas prerasli zvuk. Objavljuju se i na drugim medijskim kanalima. Tako je 2 Dope Queens postao show na HBO-u, a Homecoming se razvio u seriju u kojoj glavnu ulogu ima Julia Roberts. Serija se prikazuje na Amazon Primeu. Homecoming je američka psihološka thriller web televizijska serija zasnovana na istoimenom podcastu koji su stvorili Eli Horowitz i Micah Bloomberg. Homecoming podcast zapravo je psihološki thriller u dvanaest epizoda u kojem slušatelji prate život i rad socijalne radnice, njezinog ambicioznog nadzornika te vojnika koji se želi vratiti civilnom životu. Naracija je postignuta kombinacijom zanimljivih i iznimno napetih telefonskih poziva, terapijskih sesija i slušnih razgovora. Dok je cilj 2 Dope Queens podcasta predstaviti različite kategorije ljudi i ljude različitog podrijetla pa tako podcast sadrži žene komičarke, komičarke koje nisu isključivo bijele rase i LGBT komičarke. Svaka epizoda sadrži tri gostujuće komičarke. Pitanja o kojima se raspravlja u podcastu uključuju rasu, spol, seks i ostale ne toliko ozbiljne teme.

U odnosu na vlog u kojem se pojavljuje samo jedna osoba koja gleda u kameru i na taj način komunicira sa svojom publikom, podcast je više razgovor, to jest intervju između dvije ili više  osoba, svojevrsna verzija talk showa kao što je nekad bio popularni The Oprah Winfrey Show.

Na temelju onoga što se trenutno događa u podcastingu i vloggingu za očekivati je da će u budućnosti još više kompanija ući u svijet podcasta i vloga, da će kreativci imati na raspolaganju više novca za njihovu izradu, a time i proizvoditi kvalitetniji sadržaj te da će se tehnologija još više razvijati.

Share on Pinterest

Kako kvalitetno i efikasno objasniti dizajneru što želite?

Dizajn je važna stavka u stvaranju identiteta branda. Komunikacija između klijenta i dizajnera igra veliku ulogu u ostvarenju konačnog cilja, a to je dizajn koji klijenta ističe prepoznatljivošću te odvaja od ostatka konkurencije. Proces dizajna podrazumijeva određene korake, a nužno je da klijenti i dizajneri komuniciraju te jasno izraze svoja mišljenja, ideje i stavove. Nadalje, bitno je imati povjerenje. Dizajneri su profesionalci koji će svoj posao temeljito i učinkovito odraditi ukoliko klijenti vjeruju u njih. Rezultati će tada biti vidljivi. Kako bismo detaljnije objasnili proces i komunikaciju između klijenta i dizajnera, podijelit ćemo ga na četiri stavke. Smatramo kako će ovaj vodič pomoći našim trenutnim, ali i budućim klijentima da ostvare svoju viziju i ubrzaju proces izrade željenih materijala.

  • Razumjeti važnost dizajna

Proces dizajniranja podrazumijeva određene korake koji se moraju proći kako bi se ostvario cilj. Glavni je cilj stvoriti jedinstven izgled koji prati trendove te odvaja klijenta od ostatka konkurencije. Budući da svaki dizajnirani materijal predstavlja klijenta, dugotrajan je i stvara prepoznatljivost, važno je osigurati dovoljno vremena za ideje. Dizajn je jedan od načina komunikacije s publikom, a ima svoju poruku i ciljeve. Mora biti primjeren okruženju, prenijeti pravu poruku, a za to treba vremena.

  • Komunikacija i prijenos ideje

Tijekom procesa izrade, bitno je održavati komunikaciju jer se ideje ponekad mijenjaju „u hodu“. U tom slučaju, mora se uzeti u obzir produljenje vremena izrade, veća novčana naknada, dulje čekanje, a na kraju je moguće da klijent ne bude zadovoljan konačnim rezultatom. Prije pokretanja procesa dizajniranja, potrebno je sjesti i pokušati što bolje definirati klijentove želje. Nužno je i navesti što više primjera konkurencije. Zašto konkurencija? Bitno je istražiti i vidjeti što radi dobro, što se može unaprijediti, a što ukloniti. Predlaganje ideja od strane klijenta, ali i dizajnera je nužno kako bi se postigao dogovor.

  • Povjerenje u dizajnera

Važno je napomenuti kako se promjena ne treba bojati jer su one dio procesa. Povjerenje je ključ uspjeha. Prilikom izrade dizajna treba znati što je u trendu, koji vizualni elementi se isplate koristiti, kao i značenje određenih boja i koji je općeniti ton komunikacije, jer dizajn često dolazi u paru s ostalim alatima i strategijama tržišnih komunikacija. Valja napomenuti da nekad i male promjene mogu preoblikovati raspored ili ton dizajna.

  • Rezultat i budućnost

Dobar dizajn nekog materijala rezultira uspjehom brenda, a ujedno ga odvaja od konkurencije. Jednom kada imate jedinstveni vizualni jezik, on je dio vaše budućnosti. Na taj način brend povećava svoju vidljivost i prepoznatljivost.

Nakon čitanja objave, vjerujemo kako je lakše razumjeti što dizajneri i klijenti žele i trebaju učiniti kako bi došli do što boljih rezultata. Bitno je razumjeti da je komunikacija važan dio dizajna kako bi se znalo što klijent želi. Treba izraziti ideje i mišljenja, kako određeni brend vidi sebe, za koje boje smatra da nose poruku brenda te koji elementi predstavljaju viziju. Moglo bi se reći da dizajner služi kao moderator ideja te osoba koja pazi da ideja bude suvremena i aktualna.

Share on Pinterest

Što stoji iza objave na društvenim mrežama?

Sean Gardner, jedan od najvećih svjetskih eksperata za društvene mreže, jednom je prilikom rekao da ukoliko želite opstati, morate biti prisutni na društvenim mrežama. Po njegovom mišljenju, društvene mreže nisu samo aktivnost, već investicija dragocjenog vremena i sredstava.

Za kreativne ideje zaista treba vremena – i kada su dio posla i kada o njima promišljate u slobodno vrijeme. Uzmimo za primjer kreiranje i objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama, koje iziskuje određeno vrijeme, iako je uvriježeno mišljenje da su za jednu objavu dovoljne samo tri minute. Potrebno je puno više jer se radi o procesu u kojemu je svaki dio bitan. Jeste li razmišljali o tome koliko samo sadržaj mora biti privlačan i zanimljiv da bi korisnik uopće pročitao određenu objavu te reagirao na nju? Stoga je u ovom procesu jako važno postaviti dobre temelje, odnosno odabrati pravu osobu ili tim koji će kreirati strategiju za društvene mreže i koji će biti zadužen za njihovo vođenje. Kada odaberete pravi tim, drugi korak na tom putu su ciljevi. Pri kreiranju komunikacijske strategije za društvene mreže potrebno je definirati ciljeve prema kojima će se osmisliti sadržaj.

Ciljevi strategije za društvene mreže mogu biti povećanje brand awarenessa, predstavljanje usluga i ponude (proizvoda), dopiranje do ciljane publike te poticanje korisnika na interakciju ostavljanjem recenzija o proizvodima, objavljivanjem fotografija i storyja uz spominjanje profila.

Svaki od navedenih ciljeva isprepliće se s onim drugim ukoliko je strategija kvalitetno i detaljno razrađena, a ciljevi precizno definirani. Kontinuirana i proaktivna komunikacija na društvenim mrežama kojom se ojačava prepoznatljivost, svijest i imidž određenog proizvoda, doprinosi povećanju brand awarenessa.

U cijelom procesu najvažniji je sadržaj, koji treba biti bogat i raznolik, jer objave usmjerene isključivo na prodaju mogu zasititi korisnike. Stoga je bitno pratiti trendove i stalno smišljati nove kreativne ideje kojima ćemo ostvariti zadane ciljeve.

Smišljanje objava za društvene mreže počinje mjesečnim uredskim brainstormingom. Grizli team okupi se i svatko ima priliku iznijeti svoje kreativne ideje u skladu s aktivnostima i smjernicama određenog klijenta. Saslušamo svaku ideju i trudimo se ne kritizirati one koje se čine nemoguće i ‘sulude’ jer se često upravo u njima krije nešto zanimljivo, kreativno, s dodanom vrijednošću za klijenta.

Zatim slijedi osmišljavanje sadržaja i načina njegove prezentacije te prilagodba za različite kanale – Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter. Za svaki od kanala smišljamo različite copyje, slike, vizuale i hashtagove. Prije nego što se sadržaj objavi, obavezno provjeravamo pravopis. Nakon objave slijedi praćenje reakcija. Na društvenim mrežama potrebno je poticati  korisnike na interakciju. Ponekad je dovoljno postaviti lijepu fotografiju i/ili pitanje u copyju, ali cilj komunikacijske strategije je dodatno obogatiti i kreirati interaktivan sadržaj – od posebnih vizuala do video sadržaja. Korisnici se mogu aktivirati na različite načine od interaktivnih vizuala preko nagradnih natječaja do anketa. Primjerice, ako u prosincu objavimo vizual na koji korisnici reakcijom mogu pokazati koji ih mirisi ili začini podsjećaju na Božić ili pak koje jelo im je najdraže.

Posljednji korak u ovom procesu je analitika. Na kraju svakog mjeseca šaljemo klijentima report koji sadrži informacije o tri stavke – awareness, engagement  i users. I naravno, kontinuirano pratimo najnovije trendove jer smo tako uvijek korak naprijed i razmišljamo na “out of the box” način. A na taj način rađaju se najoriginalnije ideje.

Share on Pinterest

Instagram kao osobni blog – kako je kratak opis zamijenio klasične web tekstove

Microblogging se pokazao kao efikasna strategija u zadržavanju pažnje korisnika društvenih mreža. Riječ je o dodavanju bogatijeg opisa objavama jačeg vizualnog karaktera na društvenim mrežama, nasuprot usputnoj objavi fotografije na Instagramu s par lijenih emotikona. Pisanje kraćih tekstova koji nadopunjuju objavu čitatelju daje uvid u namjeru fotografije, bez obzira na njen sadržaj. Na ovaj način prenosimo željene novosti, činjenice i poruke bez pisanja gomile teksta kojeg će malo ljudi pročitati. Iz vlastitog iskustva, i poslovnog i privatnog, možemo zaključiti kako je „kratko i slatko“ najbolja smjernica za pisanje opisa.

Kombiniranje interesantnog vizuala s kratkom zanimljivom pričom recept je za privlačenje, ali i zadržavanje pažnje. Navedeni koncept najbolje funkcionira na Instagramu i Facebooku zbog konačnog izgleda objave, primjerice, iako Instagram pruža mogućnost opisa do 2200 riječi, prikazuju se samo tri retka s opcijom „more“ za prikaz ostatka teksta. Možemo računati da veliki dio korisnika to neće učiniti, stoga je potrebno krenuti s glavnom, ključnom misli koja može privući pažnju. Konkretno, slika s plaže je zanimljivija ako odmah „priznate“ da ste pet minuta kasnije stali na ježinca.

Ključan dio vođenja bloga interakcija je s publikom. Instagram algoritmi objave s visokim engagementom (komentarima i lajkovima) guraju prema vrhu, stoga je važno objavu učiniti interaktivnom – postavljanjem pitanja, dijeljenjem mišljenja ili savjeta. Originalan i zanimljiv sadržaj presudan je u stvaranju i zadržavanju pažnje korisnika koji je slučajno vidio neku objavu te njegovu evoluciju iz prolaznika u pratitelja. S druge strane, može se preporučiti uporaba barem pet hashtagova kako bi se objava približila korisnicima koji vas (još!) ne prate. Preciznim hashtagovima objava se pozicionira na „search“ i „discover“ segmente Instagrama i prikazuje široj publici. Ukoliko je moguće, valja označiti i lokaciju, budući da diže engagement objave za čak 70%.

Korištenje opisa kao microbloga stvara prisnost s pratiteljima i ističe ljudske strane profila kojeg vidimo na malom ekranu. Vizual se koristi i kao referenca na trenutno stanje uma ili mantru koja se slikom prenosi, a opis otvara mogućnost dijeljenja stavova, misli i sitnica iz života pratiteljima kroz pričanje priče, kao i priliku stvaranja pozitivne slike brenda ili osobe. Pritom, znati kakav sadržaj se sviđa našem preferiranom čitatelju najlakši je put do uspješne komunikacije. Upoznavanje s karakteristikama i potrebama publike pojednostavljuje pisanje efikasnog opisa što rezultira većim engagementom i općenito jačim prisustvom na mreži. Poticanjem interakcije u tekstu čitatelje se poziva na izravno sudjelovanje u sadržaju, pa se na taj način doprinosi engagementu i općenitoj popularnosti objave, odnosno Instagram profila.

Na taj se način stvara imidž i niša Instagram profila koji djeluje kao microblog – privlači publiku po ukusu brenda ili osobe, bez da ih se opterećuje velikom količinom teksta. Naravno, budući da nismo svi Agatha Christie, kratke opise moguće je obogatiti pokojim emotikonom i olakšati si stvaranje karaktera ili osjećaja u objavi. Najbolja ocjena jeste li na dobrom putu s vašim microblogom jesu reakcije pratitelja (pa i izostanak istih).

Share on Pinterest