Kako kvalitetno i efikasno objasniti dizajneru što želite?

Dizajn je važna stavka u stvaranju identiteta branda. Komunikacija između klijenta i dizajnera igra veliku ulogu u ostvarenju konačnog cilja, a to je dizajn koji klijenta ističe prepoznatljivošću te odvaja od ostatka konkurencije. Proces dizajna podrazumijeva određene korake, a nužno je da klijenti i dizajneri komuniciraju te jasno izraze svoja mišljenja, ideje i stavove. Nadalje, bitno je imati povjerenje. Dizajneri su profesionalci koji će svoj posao temeljito i učinkovito odraditi ukoliko klijenti vjeruju u njih. Rezultati će tada biti vidljivi. Kako bismo detaljnije objasnili proces i komunikaciju između klijenta i dizajnera, podijelit ćemo ga na četiri stavke. Smatramo kako će ovaj vodič pomoći našim trenutnim, ali i budućim klijentima da ostvare svoju viziju i ubrzaju proces izrade željenih materijala.

  • Razumjeti važnost dizajna

Proces dizajniranja podrazumijeva određene korake koji se moraju proći kako bi se ostvario cilj. Glavni je cilj stvoriti jedinstven izgled koji prati trendove te odvaja klijenta od ostatka konkurencije. Budući da svaki dizajnirani materijal predstavlja klijenta, dugotrajan je i stvara prepoznatljivost, važno je osigurati dovoljno vremena za ideje. Dizajn je jedan od načina komunikacije s publikom, a ima svoju poruku i ciljeve. Mora biti primjeren okruženju, prenijeti pravu poruku, a za to treba vremena.

  • Komunikacija i prijenos ideje

Tijekom procesa izrade, bitno je održavati komunikaciju jer se ideje ponekad mijenjaju „u hodu“. U tom slučaju, mora se uzeti u obzir produljenje vremena izrade, veća novčana naknada, dulje čekanje, a na kraju je moguće da klijent ne bude zadovoljan konačnim rezultatom. Prije pokretanja procesa dizajniranja, potrebno je sjesti i pokušati što bolje definirati klijentove želje. Nužno je i navesti što više primjera konkurencije. Zašto konkurencija? Bitno je istražiti i vidjeti što radi dobro, što se može unaprijediti, a što ukloniti. Predlaganje ideja od strane klijenta, ali i dizajnera je nužno kako bi se postigao dogovor.

  • Povjerenje u dizajnera

Važno je napomenuti kako se promjena ne treba bojati jer su one dio procesa. Povjerenje je ključ uspjeha. Prilikom izrade dizajna treba znati što je u trendu, koji vizualni elementi se isplate koristiti, kao i značenje određenih boja i koji je općeniti ton komunikacije, jer dizajn često dolazi u paru s ostalim alatima i strategijama tržišnih komunikacija. Valja napomenuti da nekad i male promjene mogu preoblikovati raspored ili ton dizajna.

  • Rezultat i budućnost

Dobar dizajn nekog materijala rezultira uspjehom brenda, a ujedno ga odvaja od konkurencije. Jednom kada imate jedinstveni vizualni jezik, on je dio vaše budućnosti. Na taj način brend povećava svoju vidljivost i prepoznatljivost.

Nakon čitanja objave, vjerujemo kako je lakše razumjeti što dizajneri i klijenti žele i trebaju učiniti kako bi došli do što boljih rezultata. Bitno je razumjeti da je komunikacija važan dio dizajna kako bi se znalo što klijent želi. Treba izraziti ideje i mišljenja, kako određeni brend vidi sebe, za koje boje smatra da nose poruku brenda te koji elementi predstavljaju viziju. Moglo bi se reći da dizajner služi kao moderator ideja te osoba koja pazi da ideja bude suvremena i aktualna.

Share on Pinterest

Što stoji iza objave na društvenim mrežama?

Sean Gardner, jedan od najvećih svjetskih eksperata za društvene mreže, jednom je prilikom rekao da ukoliko želite opstati, morate biti prisutni na društvenim mrežama. Po njegovom mišljenju, društvene mreže nisu samo aktivnost, već investicija dragocjenog vremena i sredstava.

Za kreativne ideje zaista treba vremena – i kada su dio posla i kada o njima promišljate u slobodno vrijeme. Uzmimo za primjer kreiranje i objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama, koje iziskuje određeno vrijeme, iako je uvriježeno mišljenje da su za jednu objavu dovoljne samo tri minute. Potrebno je puno više jer se radi o procesu u kojemu je svaki dio bitan. Jeste li razmišljali o tome koliko samo sadržaj mora biti privlačan i zanimljiv da bi korisnik uopće pročitao određenu objavu te reagirao na nju? Stoga je u ovom procesu jako važno postaviti dobre temelje, odnosno odabrati pravu osobu ili tim koji će kreirati strategiju za društvene mreže i koji će biti zadužen za njihovo vođenje. Kada odaberete pravi tim, drugi korak na tom putu su ciljevi. Pri kreiranju komunikacijske strategije za društvene mreže potrebno je definirati ciljeve prema kojima će se osmisliti sadržaj.

Ciljevi strategije za društvene mreže mogu biti povećanje brand awarenessa, predstavljanje usluga i ponude (proizvoda), dopiranje do ciljane publike te poticanje korisnika na interakciju ostavljanjem recenzija o proizvodima, objavljivanjem fotografija i storyja uz spominjanje profila.

Svaki od navedenih ciljeva isprepliće se s onim drugim ukoliko je strategija kvalitetno i detaljno razrađena, a ciljevi precizno definirani. Kontinuirana i proaktivna komunikacija na društvenim mrežama kojom se ojačava prepoznatljivost, svijest i imidž određenog proizvoda, doprinosi povećanju brand awarenessa.

U cijelom procesu najvažniji je sadržaj, koji treba biti bogat i raznolik, jer objave usmjerene isključivo na prodaju mogu zasititi korisnike. Stoga je bitno pratiti trendove i stalno smišljati nove kreativne ideje kojima ćemo ostvariti zadane ciljeve.

Smišljanje objava za društvene mreže počinje mjesečnim uredskim brainstormingom. Grizli team okupi se i svatko ima priliku iznijeti svoje kreativne ideje u skladu s aktivnostima i smjernicama određenog klijenta. Saslušamo svaku ideju i trudimo se ne kritizirati one koje se čine nemoguće i ‘sulude’ jer se često upravo u njima krije nešto zanimljivo, kreativno, s dodanom vrijednošću za klijenta.

Zatim slijedi osmišljavanje sadržaja i načina njegove prezentacije te prilagodba za različite kanale – Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter. Za svaki od kanala smišljamo različite copyje, slike, vizuale i hashtagove. Prije nego što se sadržaj objavi, obavezno provjeravamo pravopis. Nakon objave slijedi praćenje reakcija. Na društvenim mrežama potrebno je poticati  korisnike na interakciju. Ponekad je dovoljno postaviti lijepu fotografiju i/ili pitanje u copyju, ali cilj komunikacijske strategije je dodatno obogatiti i kreirati interaktivan sadržaj – od posebnih vizuala do video sadržaja. Korisnici se mogu aktivirati na različite načine od interaktivnih vizuala preko nagradnih natječaja do anketa. Primjerice, ako u prosincu objavimo vizual na koji korisnici reakcijom mogu pokazati koji ih mirisi ili začini podsjećaju na Božić ili pak koje jelo im je najdraže.

Posljednji korak u ovom procesu je analitika. Na kraju svakog mjeseca šaljemo klijentima report koji sadrži informacije o tri stavke – awareness, engagement  i users. I naravno, kontinuirano pratimo najnovije trendove jer smo tako uvijek korak naprijed i razmišljamo na “out of the box” način. A na taj način rađaju se najoriginalnije ideje.

Share on Pinterest

Instagram kao osobni blog – kako je kratak opis zamijenio klasične web tekstove

Microblogging se pokazao kao efikasna strategija u zadržavanju pažnje korisnika društvenih mreža. Riječ je o dodavanju bogatijeg opisa objavama jačeg vizualnog karaktera na društvenim mrežama, nasuprot usputnoj objavi fotografije na Instagramu s par lijenih emotikona. Pisanje kraćih tekstova koji nadopunjuju objavu čitatelju daje uvid u namjeru fotografije, bez obzira na njen sadržaj. Na ovaj način prenosimo željene novosti, činjenice i poruke bez pisanja gomile teksta kojeg će malo ljudi pročitati. Iz vlastitog iskustva, i poslovnog i privatnog, možemo zaključiti kako je „kratko i slatko“ najbolja smjernica za pisanje opisa.

Kombiniranje interesantnog vizuala s kratkom zanimljivom pričom recept je za privlačenje, ali i zadržavanje pažnje. Navedeni koncept najbolje funkcionira na Instagramu i Facebooku zbog konačnog izgleda objave, primjerice, iako Instagram pruža mogućnost opisa do 2200 riječi, prikazuju se samo tri retka s opcijom „more“ za prikaz ostatka teksta. Možemo računati da veliki dio korisnika to neće učiniti, stoga je potrebno krenuti s glavnom, ključnom misli koja može privući pažnju. Konkretno, slika s plaže je zanimljivija ako odmah „priznate“ da ste pet minuta kasnije stali na ježinca.

Ključan dio vođenja bloga interakcija je s publikom. Instagram algoritmi objave s visokim engagementom (komentarima i lajkovima) guraju prema vrhu, stoga je važno objavu učiniti interaktivnom – postavljanjem pitanja, dijeljenjem mišljenja ili savjeta. Originalan i zanimljiv sadržaj presudan je u stvaranju i zadržavanju pažnje korisnika koji je slučajno vidio neku objavu te njegovu evoluciju iz prolaznika u pratitelja. S druge strane, može se preporučiti uporaba barem pet hashtagova kako bi se objava približila korisnicima koji vas (još!) ne prate. Preciznim hashtagovima objava se pozicionira na „search“ i „discover“ segmente Instagrama i prikazuje široj publici. Ukoliko je moguće, valja označiti i lokaciju, budući da diže engagement objave za čak 70%.

Korištenje opisa kao microbloga stvara prisnost s pratiteljima i ističe ljudske strane profila kojeg vidimo na malom ekranu. Vizual se koristi i kao referenca na trenutno stanje uma ili mantru koja se slikom prenosi, a opis otvara mogućnost dijeljenja stavova, misli i sitnica iz života pratiteljima kroz pričanje priče, kao i priliku stvaranja pozitivne slike brenda ili osobe. Pritom, znati kakav sadržaj se sviđa našem preferiranom čitatelju najlakši je put do uspješne komunikacije. Upoznavanje s karakteristikama i potrebama publike pojednostavljuje pisanje efikasnog opisa što rezultira većim engagementom i općenito jačim prisustvom na mreži. Poticanjem interakcije u tekstu čitatelje se poziva na izravno sudjelovanje u sadržaju, pa se na taj način doprinosi engagementu i općenitoj popularnosti objave, odnosno Instagram profila.

Na taj se način stvara imidž i niša Instagram profila koji djeluje kao microblog – privlači publiku po ukusu brenda ili osobe, bez da ih se opterećuje velikom količinom teksta. Naravno, budući da nismo svi Agatha Christie, kratke opise moguće je obogatiti pokojim emotikonom i olakšati si stvaranje karaktera ili osjećaja u objavi. Najbolja ocjena jeste li na dobrom putu s vašim microblogom jesu reakcije pratitelja (pa i izostanak istih).

Share on Pinterest

NA DRUŠTVENIM MREŽAMA NIŠTA NIJE SIGURNO, OSIM PROMJENE

Imam super copy, ali se ekipa ne tagira u komentarima. Slika je savršena, ali više lajkova na Instagramu ima mačka moje frendice. Zašto? Svi community manageri su se barem jednom ovo zapitali, dok nisu shvatili da rješenje leži u promjeni. Konstantna promjena algoritama i aktualna zbivanja utječu na interese potrošača, a naš je zadatak neprestano istraživati najnovije trendove i pronaći one na koje publika najbolje reagira. Ovo su neki koji funkcioniraju u našem brlogu:

PRVIH POLA SATA OD OBJAVLJIVANJA JE NAJVAŽNIJE

Hoće li vašu objavu vidjeti 50 ili 500 korisnika ovisi o angažmanu koji objava ostvari u prvih pola sata od objavljivanja. Uzmimo za primjer Instagram čiji algoritmi rade na principu angažmana. Odmah po objavljivanju, objava će biti prikazana malom broju korisnika. Ako objava u prvih nekoliko minuta postigne dobre rezultate, ona će ostati pri vrhu naslovne strane i tako ostvariti veći doseg. Zato lajkajte i komentirajte objave slične vašoj. Instagram broji gotovo milijardu korisnika, zanemarite li objavu u ovome vremenu, očekujte da će ostati nezamijećena.

DRUŠTVENE MREŽE NE TRPE LINKOVE

U interesu platforme je da što više korisnika ostane na platformi, dok je u vašem povećati broj posjeta na web stranici. Objava koja sadržava link bit će prikazana manjem broju korisnika, stoga će i angažman na objavi biti znatno manji. Kako pomiriti ove dvije strane? Vrlo je lako, posebno kada govorimo o LinkedInu. Izbjegavajte direktne izlazne linkove i uredite ih kao tekstualne. LinkedIn pruža mogućnost da objavu uredite nakon objavljivanja. Link zalijepite u komentar objave, a zatim ga pomoću opcije „copy link to comment“  prebacite u tijelo objave. Rezultat je povećanje dosega objave od 100% do nevjerojatnih 200%, jer algoritmi vašu objavu neće prepoznati kao prijetnju.

UPOZNAJTE SVOJU PUBLIKU I NEKA ONA UPOZNA VAS

Svjesna sam da zvuči kao klišej, ali nije. Danas nije dovoljno pratiti u koliko sati je vaša publika najaktivnija i koliko vremena provodi na društvenim mrežama. S druge strane, nije dovoljno niti da vaša publika poznaje vaše proizvode ili usluge, već da poznaje vas. Saznajte koje su vrijednosti koje vaša publika cijeni, što ih čini sretnima. Upoznajte svoju publiku s vrijednostima koje stoje iza vas i zaposlenika pričajući priče. Vjerujemo da je vaš proizvod jedinstven, pouzdan i kvalitetan, ali iza svakog proizvoda stoje zaposlenici, osobe koje su u njega uložile svoje vrijeme, znanje i trud. Uostalom, storytelling je trend koji ne jenjava, iskoristite ga.

BUDITE AKTIVNI

Razlikujte medije od društvenih medija. Mediji su televizija, radio, novine i uz informiranje, jedna od njihovih osnovnih zadaća je oglašavanje. Društveni mediji u nazivu nose svoju temeljnu odrednicu. Društvene mreže su most koji vaše poslovanje povezuje s publikom, stoga budite interaktivni. Komunicirajte, odgovarajte, družite se s vašom publikom i zapamtite da je bolje ne imati društvene mreže uopće, nego ne biti aktivan na njima.

VIDEO, VIDEO… JESMO LI SPOMENULI VIDEO?

Nedostatak vremena, gubitak koncentracije ili jednostavna činjenica da publika ne želi čitati dugačke tekstove idu u prilog video sadržaju. Prema nedavnom američkom istraživanju, minuta video sadržaja vrijedi više od 1.8 milijuna riječi. Obratite se pojedincu kojemu je namijenjen vaš proizvod, kreirajte sadržaj kojemu će se on vraćati s ciljem da pročita nešto novo i potaknite publiku na oblikovanje pozitivne percepcije o vašem klijentu. 

A koji je vaš ključ za uspješno vođenje društvenih mreža?

Share on Pinterest

Oglas za posao [1.3.2019.]

Tražimo office managera! Naš ured treba osobu koja će ga držati urednim i organiziranim, baš kao i cijeli tim. Organizacija, točnost, urednost, financije i komunikativnost su tvoje najeće prednosti? I još uz to te zanima rad u komunikacijskoj agenciji? Odlično, javi nam se na mail info@grizli.hr do 7. ožujka 2019.

Share on Pinterest
There are no images.

Instagram vs. Reality – verzija Fyre Festival

Očaravajuće slike putovanja, zabava i hrane pretvorile su Instagram u mjerilo savršenog života. Brojni influenceri neprestano nas obasipaju objavama na društvenim mrežama u kojima prikazuju svoju idiličnu svakodnevicu, stvarajući trendove koji se odlično uklapaju u suvremeno konzumerističko okruženje.

Pitate se što se može dogoditi kada se isprepletu pohlepa, neorganiziranost i tisuće milenijalaca koji silno žele doživjeti dijelić atmosfere života zvijezda na Instagramu? Vjerojatno ste čuli za skandal koji je izazvao Fyre Festival – ekskluzivni nepostojeći tulum. Nedavno objavljeni Neflixov dokumentarac – „Fyre Festival: The greatest party that never happened“ prikazuje koliko nas zapravo pažljivo isplanirani marketinški trikovi i društvene mreže mogu zavarati.

Zahvaljujući odličnoj kampanji na drušvenim mrežama, ponajprije Instagramu i Twitteru, stvorena je idilična slika luksuznog eventa. Festival je osmišljen kao jedinstveni spoj zabave, destinacije, celebrityja i glazbe. Marketinški stručnjaci angažirali su top modele da objavljuju postove na Instagramu, u javnost su pušteni vrhunski promotivni spotovi koji najavljuju događaj, a komunicirane su i lažne objave o fazi organizacije. Ulaznice su se rasprodale u rekordnom roku, a nekoliko tisuća milenijalaca potrošilo je tisuće dolara na festival koji se nije održao.

Realizacija festivala pokazala se neuspješnom jer su organizatori, unatoč upozorenjima, prekasno shvatili da je nemoguće ostvariti zacrtanu viziju. Međutim, nastavili su s lažima, ignorirajući upite korisnika i brišući negativne komentare.

Dolaskom sudionika na otok, idilična slika Fyre Festivala u trenu se srušila. Počele su pljuštati objave na Instagramu i Twitteru, prikazujući stvarno stanje – jeftine avione, poplavljene šatore umjesto luksuznih vila, nedostatak hrane i vode, a najavljivanim izvođačima i top modelima nije bilo ni traga. Prevara je rezultirala uplitanjem FBI-ja, zatvorskim kaznama organizatora i sudskim procesima protiv influencera.

Društvene mreže koje su izgradile sjajan imidž festivala preko noći su postale njegov najveći neprijatelj, pokazavši kako ne opraštaju laži. Iako je povjerenje u influencere poljuljano, svijet Instagrama nije se srušio jer ljudi silno žele doživjeti iluziju savršenstva upakiranu u najljepše filtere društvenih mreža. S obzirom na sve, navedeni bi nas događaj trebao navesti da preispitamo istinitost objavljenog sadržaja i utjecaj koji ostavlja na nas.

Photo: pixabay

Share on Pinterest

Oglas za posao (7.1.2019.)

Tražimo dizajnera! Naše ideje i riječi trebaju i privlačan vizualni oblik. Ako dobro radiš u računalnim grafičkim programima i zanima te rad u komunikacijskoj agenciji, javi nam se putem Facebook prijave ili na mail info@grizli.hr do 21. siječnja 2019.

Share on Pinterest
There are no images.

Zašto domaće tvrtke koje posluju isključivo na inozemnom tržištu trebaju PR aktivnosti i u Hrvatskoj?

Iako su poslovanje na inozemnom tržištu i usredotočenost na klijente izvan granica Hrvatske pokazatelji razvijenog poduzetničkog duha, za ostvarivanje sveobuhvatnog pozitivnog imidža u javnosti neizostavno je uključiti i lokalnu zajednicu u svoje poslovanje te aktivno sudjelovati u njezinom životu. Zahvaljujući društvenim mrežama, ciljne javnosti bilo kojeg tržišta mogu se s lakoćom informirati o djelovanju pojedinih tvrtki te utjecati na njihov ugled, međutim PR aktivnosti „na domaćem terenu“ daju sadržaj i temelj stvaranju priče o uspjehu. Evo nekoliko savjeta o uključivanju matične države u PR plan:

  • Lokalna zajednica

Obratite pažnju na potrebe zajednice u kojoj radite i živite. Sigurno ste čuli za frazu „Think globally, act locally“, pa možete razmisliti o različitim sponzorstvima lokalnih događanja, donacijama i društveno odgovornim projektima kako biste svojoj okolini pokazati da za nju i brinete. Izdvojite dio prihoda kako biste pružili lokalnoj zajednici dugoročnu dobrobit i transparentno komunicirajte svoje postupke.

  • Izgradnja dugoročnih odnosa i povjerenja

Kada su potencijalni klijenti i ulagači zainteresirani za suradnju s vama, prvo što će učiniti jest istražiti vas putem interneta i društvenih mreža. Tvrtka koja je dobro percipirana u Hrvatskoj, ostavit će snažan dojam i na inozemne klijente. Stoga redovito informirajte i educirajte domaće javnosti o proizvodima i uslugama koje nudite, projekte na kojima radite te svoje suradnike i zaposlenike, budite dostupni za medijske izjave i komentare kako biste dodatno radili na svojoj vidljivosti i prepoznatljivosti. Također, aktivirajte profile na društvenim mrežama, komunicirajte dvosmjerno, odgovarajte na upite i stvorite zadovoljnu zajednicu pratitelja. Otvorenom i kontinuiranom komunikacijom minimizira se negativan publicitet u slučaju krize, dok se proaktivnom komunikacijom uvijek možete izdvojiti od konkurencije.

  • Employer branding

Zadovoljni zaposlenici ključ su uspjeha svake tvrtke, stoga komunicirajte svoju priču kontinuirano, kroz sve dostupne kanale, kako bi i potencijalni zaposlenici znali za vas. Ne zaboravite da su zaposlenici ambasadori vaše tvrtke, stoga ih uključite u procese donošenja odluka, osluškujte njihove potrebe te svakako vodite računa i o nagradama. Ako imate mogućnost, pokušajte dodatno razviti radne uvjete te benefite za zaposlenike koji će svakako pridonijeti njihovom i vašem poslovnom uspjehu. Izgradnjom branda poželjnog poslodavca pomoći ćete odjelu ljudskih resursa u privlačenju novih zaposlenika jer je utvrđeno kako je dobar PR podrška HR-u. Komuniciranjem aktivnosti koje provodite, lokalna zajednica i ostale ciljne javnosti postat će svjesni vaše kvalitete, čime ćete stvoriti izvrsnu priliku za potencijalnim proširenjem poslovanja, ako se za to jednog dana odlučite. Neka vaša tvrtka postane primjer uspješnog gospodarstvenika koji ne zanemaruje interese okoline u kojoj djeluje, iako se bavi inozemnim klijentima.

Share on Pinterest

Oglas za posao (2.1.2019.)

Trebamo Office Managera! Organiziranost je prvi atribut u tvom životopisu i na kraju dana najviše voliš kad uspješno dovedeš sve stvari u red? Pošalji nam prijavu putem Facebooka ili na mail info@grizli.hr za Office managera do 21. siječnja 2019. ako se želiš baviti administracijom, evidentiranjem, rezervacijama, nabavom i sličnim poslovima u našem brlogu.

Share on Pinterest
There are no images.